تاکید بر لزوم اختصاص بودجه برای برطرف کمبود 100 هزار کادر پرستاری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حضور وزیر بهداشت در جلسه این کمیسیون گفت: براساس مباحث مطرح شده نیاز به 100 هزار کادر پرستاری برای بهبود وضعیت پرستاری است لذا مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را در بودجه 98 اختصاص دهد.

تاکید بر لزوم اختصاص بودجه برای برطرف کمبود 100 هزار کادر پرستاری

حیدرعلی عابدی در گفت وگو با خبرنگاران در شرح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر بهداشت، معاون سازمان امور استخدامی و مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه برگزار گردید که موضوع کمبود پرستار مورد آنالیز نهاده شد.

وی شرح داد: با توجه به افت شدید پرستاری در بیمارستان ها خدمات پرستاری تحت الشعاع گرفته که نتیجه آن آسیب دیدن مردم است. اکنون به دلیل کمبود پرستار خانواده ها مجبور به مراقبت از بیمارشان در بیمارستان ها هستند که این خلاف پروتکل ها است. به همین دلیل باید پرستال و یاری پرستار بیشتری تربیت شده تا جذب بیمارستان ها شوند که در این رابطه سازوکار معینی وجود ندارد.

عابدی با بیان اینکه نیاز به 100 هزار کادر پرستاری برای بهبود وضعیت پرستاری هستیم، گفت: در همین رابطه مقرر شد که جلسه تکمیلی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل گردد تا اعتبارات لازم در بودجه 98 اختصاص داده گردد.

وی در انتها گفت: دادن اضافه کار اجباری به پرستاران قابل قبول نیست، موضوعی که وزیر بهداشت هم به آن اذعان داشت. این باعث کاهش و افت کیفیت پرستاری می گردد لذا باید سالانه 10 تا 15 هزار پرستار استخدام گردد تا سال 1404 به نرمی از استاندارد درباره پرستاران برسیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2550

به "تاکید بر لزوم اختصاص بودجه برای برطرف کمبود 100 هزار کادر پرستاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر لزوم اختصاص بودجه برای برطرف کمبود 100 هزار کادر پرستاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید