صادرات 132 میلیون دلاری از گمرک همدان، تشکیل 478 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/همدان مدیرکل گمرک استان همدان از صادرات 132 میلیون دلاری کالا از گمرکات این استان اطلاع داد و گفت: در 11 ماه سال جاری 587 هزار تن کالا به ارزش 132 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

صادرات 132 میلیون دلاری از گمرک همدان، تشکیل 478 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان

مرتضی نجفی مقدم در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای صادر شده از گمرک استان 1461 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ریالی 60 درصد و از نظر وزنی و ارزش دلاری به ترتیب 46 درصد و 23 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کالاهای صادر شده از مبدأ گمرک استان همدان، اعلام کرد: کشمش، میلگرد عاج دار، سیم مسی بدون عایق، فروسیلیس، انواع کلینکر و سیمان خاکستری، انواع چینی آلات بهداشتی، انواع شور و ترشیجات، وازلین بهداشتی و صنعتی، سیمان سفید، لبنیات، سیر و سفال از عمده کالاهای صادراتی استان در 11 ماهه سال جاری بوده است.

مدیرکل گمرک استان همدان اضافه نمود: عراق، ترکیه، افغانستان، چین، پاکستان، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آسیای میانه، لهستان و هلند کشورهای مقصد صادرات استان همدان بوده است.

وی با اشاره به کاهش صادرات فرش استان، یادآور شد: با توجه به اینکه آمریکا صادرات فرش ایران را ممنوع نموده، میزان صادرات فرش استان همدان نیز نسبت به سال های قبل کاهش داشته البته میزان محدودی به کشورهای دیگر صادر شده و سپس به آمریکا ارسال شده است اما با توجه به اینکه مقصد عمده فرش دستبافت ایران آمریکا بود، میزان صادرات این کالا کاهش داشته است.

نجفی مقدم با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان خوب بوده است، اعلام کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی مربوط به کشمش بوده و بعد از آن مواد صنعتی و معدنی بیشترین صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.

واردات بیش از 28 میلیون دلار کالا از گمرکات همدان

وی با اشاره به واردات استان همدان در 11 ماهه سال جاری، اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری افزون بر 5240 تن کالا به ارزش 28 میلیون و 800 هزار دلار و ارزش ریالی 121 میلیارد تومان از گمرکات استان وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان اعلام کرد: واردات استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 21 درصد و از نظر دلاری 15 درصد و از نظر ریالی 16 درصد افزایش داشته که نشان دهنده رونق فراوری در استان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه کالاهای مصرفی از گمرک استان ترخیص نشده است، توضیح داد: عمده کالاهای وارداتی استان مواد اولیه و ماشین آلات بوده و کالای مصرفی از گمرک استان وارد نشده است.

وی اضافه نمود: گرانول پروپیلن، کلاف رنگی، کویل آلومینیوم، الکترود گرافیکی کوره، بذر سیب زمینی، پودر قالب گیری، انواع قطعات کوچک خودرو و کوره برای خطوط فراوری چینی آلات بهداشتی از جمله کالاهای وارداتی استان همدان در 11 ماهه سال جاری بوده است.

مدیرکل گمرک استان همدان آلمان، اردن، ترکیه چین، امارات متحده عربی و اوکراین، جمهوری کره جنوبی، هند، سوئد و هلند را کشورهای مبدأ واردات استان دانست.

رسیدگی به 478 پرونده قاچاق کالا در گمرکات همدان

وی از تشکیل 478 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان اطلاع داد و گفت: 478 پرونده قاچاق کالا توسط سازمان های کاشف برای ارزش گذاری و رسیدگی به اسناد مثبته گمرکی به گمرک استان ارجاع و ارزش گذاری و مشخص تعرفه شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان ارزش این پرونده ها را 538 میلیارد ریال دانست و اضافه نمود: در این رابطه 555 نفر متهم شناسایی شده است.

وی با اشاره به عملکرد واحد امانات پستی گمرک همدان در 11 ماهه سال جاری، اعلام کرد: در 11 ماهه سال جاری واحد امانات پستی گمرک استان 552 بسته صادراتی و خروجی به وزن 3314 کیلوگرم را آنالیز نموده که بیشتر به آمریکا و اتحادیه اروپا، کانادا، ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده و معمولاً پوشاک و مواد خوراکی است.

مدیرکل گمرک استان همدان ادامه داد: همچنین در این مدت 198 بسته وارداتی توسط واحد امانات پستی گمرک استان همدان آنالیز شده که بیشتر از سنگاپور و اتحادیه اروپا وارد شده است.

وی از عملیاتی شدن گمرک نهاوند اطلاع داد و گفت: گمرک نهاوند به سامانه جامع امور گمرکی در حوزه صادرات متصل شده است که از تمام فعالان تجارت خارجی شهرستان دعوت می کنیم به گمرک این شهرستان مراجعه نمایند تا نهاوند را از نظر مالی شکوفا و توسعه دهیم.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26743

به "صادرات 132 میلیون دلاری از گمرک همدان، تشکیل 478 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 132 میلیون دلاری از گمرک همدان، تشکیل 478 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید