سامانه های الکترونیکی باید متمرکز و یکپارچه شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: شفاف سازی اصل مهم در برطرف بوروکراسی اداری است؛ اما شفاف سازی روندی دارد. متأسفانه در حال حاضر ایران کشوری است که بیشترین سامانه ها را در سازمان اداری خود جای داده و این موضوع باید ساماندهی گردد.

سامانه های الکترونیکی باید متمرکز و یکپارچه شوند

علی اصغر آدینه ای با بیان اینکه مقررشده بود ساختارهای الکترونیکی در کارت های ملی جدید متمرکز گردد، ادامه داد: امروز شاهد این هستیم به هر سازمان و یا نهادی مراجعه می گردد انجام و تشریفات اداری به سامانه های متعددی که هرکدام متولیان جداگانه دارد سپرده می گردد،

او اضافه نمود: درج اطلاعات در این سامانه ها، بانک های اطلاعاتی متعدد را به وجود آورده از طرفی داده های آماری را به تناقض روبرو نموده و جا دارد سامانه های اطلاعاتی متمرکز و یکپارچه شوند.

آدینه ای ادامه داد: بخش خصوصی آمادگی دارد تا اطلاع رسانی مناسبی جهت معرفی سامانه جامع روابط کار انجام بدهد.

در ادامه غنیان، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در این نشست گفت: تمامی مراحل دادرسی و شکایات کارگر و کارفرمائی به صورت الکترونیکی توسط سامانه جامع روابط کار انجام می گردد. کارگران و کارفرمایان جهت ثبت شکایت، با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور که هنگام احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت دریافت نموده اند می توانند وارد سامانه شده و شکایت خود را ثبت نمایند.

او ادامه داد: این سامانه 49 زیرمجموعه دارد که تا به امروز 19 مورد آن فعال و در مرحله اول راه اندازی شده است خدماتی شامل ثبت الکترونیکی دادخواست کار (شکایت الکترونیکی کارگر از کارفرما)، ثبت قراردادهای کار کارگران، انجام مراحل رسیدگی به صورت اینترنتی و صدور دعوت نامه، ابلاغیه، دادنامه به صورت اینترنتی و الکترونیک. درخواست بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی، تائید صلاحیت شرکت های خدماتی، تائید صلاحیت مسئولیت ایمنی، ثبت درخواست های آنالیز مشاغل سخت و زیان آور، آنالیز و تائید آیین نامه های انضباط کار، آنالیز و تائید پیمان های دسته جمعی، آنالیز و تائید طرح های طبقه بندی مشاغل ازجمله خدمات این سامانه است.

در انتها این نشست نحوه همکاری تشکل های کارگری و کارفرمایی جهت معرفی سامانه مذکور موردبحث و گفتگو حاضرین نهاده شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38885

به "سامانه های الکترونیکی باید متمرکز و یکپارچه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه های الکترونیکی باید متمرکز و یکپارچه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید