دور دوم گفتگوهای ایران و عربستان در سطح سفرا برگزار می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، نیویورک تایمز در گزارش ادعایی خود آورده است: ایران و عربستان توافق نموده اند دور دوم گفتگوها در ماه می و احتمالاً در سطح سفرا برگزار گردد.

دور دوم گفتگوهای ایران و عربستان در سطح سفرا برگزار می گردد

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در روزهای اخیر از امیدواری اش برای برقراری رابطه خوب و متمایز با ایران سخن گفته و سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم در واکنش گفته است که تهران از تغییر لحن ریاض استقبال می نماید.

مقامات ایرانی و سعودی انجام این مذاکرات را به طور رسمی تایید یا تکذیب ننموده اند. با وجود این، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز 30 فروردین گفته بود که جمهوری اسلامی از مذاکرات با عربستان استقبال می نماید.

ماه گذشته روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از گفتگوهای مستقیم بین مقامات ارشد ایران و عربستان سعودی در کوشش برای اصلاح روابط فیمابین دو کشور خبر داده بود.

فایننشال تایمز به نقل از یکی از مقامات ادعا نموده بود که دور اول مذاکرات نهم آوریل (20 فروردین) در بغداد اجرا شده و شامل گفتگوهایی درباره حملات انصارالله بوده و این مذاکرات مثبت ارزیابی شده است.

این مقام مسئول گفته که سرپرستی هیات عربستان با خالد بن علی الحمیدان، رئیس اداره اطلاعات این کشور بوده است.

بر اساس ادعای فایننشال تایمز، فرایند برگزاری این مذاکرات توسط مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که ماه گذشته در ریاض با ولیعهد عربستان ملاقات داشت، تسهیل شده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56398

به "دور دوم گفتگوهای ایران و عربستان در سطح سفرا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور دوم گفتگوهای ایران و عربستان در سطح سفرا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید