ایجاد هیئت امنای مستقل دانشگاه تفرش روز بلوغ علمی این دانشگاه است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز دانشگاه تفرش صاحب هئیت امنا و هیئت ممیزه مستقل شد و به نوعی به بلوغ علمی رسید.

ایجاد هیئت امنای مستقل دانشگاه تفرش روز بلوغ علمی این دانشگاه است

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه سرپرست دانشگاه تفرش و قدردانی از خدمات رئیس سابق این دانشگاه که با حضور استاندار مرکزی برگزار گردید گفت: شخصیت های علمی و اجرایی برجسته ای در هیئت امنای این دانشگاه حضور دارند و افق روشنی برای رشد دانشگاه تفرش در ابعاد علمی، فناوری و عمرانی قابل تصور است.

زلفی گل با اشاره به تشکیل اولین جلسه هئیت امنای دانشگاه تفرش گفت: تشکیل پردیس فناوری در مجاورت دانشگاه و مرکز نوآوری را از جمله مصوبات این جلسه نام برد و از مقامات اجرایی شهرستان تفرش درخواست کرد برای تأسیس این پردیس یاری نمایند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه منطقه تفرش به دلیل چهره های علمی و سیاسی آن در کشور شناخته شده است گفت: دانشگاه تفرش، نماد وحدت سه شهر تفرش، فراهان و آشتیان است و می تواند محل حضور و مشارکت نخبگان این مطقه برای توسعه استان مرکزی باشد.

وی با بیان اینکه این سه شهر مهد دانشمندان، تاریخ نگاران، سیاستمداران، علما و فیلسوفان بزرگی است، ادامه داد: آنچه موجب درخشش نام این شهر ها شده، سرمایه های نمادینی است که از این منطقه ها برخواسته و مایه افتخار ایران شده اند.

زلفی گل اضافه نمود: وزن علمی افراد هئت ممیزه دانشگاه افراد بسیار بالا و در حد دانشگاه های برتر کشور است و اعضای هئیت علمی باید کوشش علمی و پژوهشی زیادی از خود نشان دهند تا مجوز ارتقای مرتبه از این هیئت بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه اعضای هیئت علمی در کنار آموزش و شاگردپروری به مباحث پژوهش و فناوری توجه کافی داشته باشند گفت: برای اینکه نوآوری و خلاقیت علمی در کشور رونق بگیرد باید قانون مالکیت فکری تصویب گردد و بیمه فعالیت های پژوهشی هم نهادینه گردد.

وزیر علوم از کوشش های مدیران سابق دانشگاه تفرش و مدیران دانشگاه های اراک و صنعتی امیرکبیر به دلیل همکاری های خود با دانشگاه تفرش قدردانی کرد.

در ادامه این نشست سهیل واشقانی به عنوان سرپرست دانشگاه تفرش معرفی و از خدمات حمیدرضا صبا رئیس سابق این دانشگاه تجلیل شد.

لازم به ذکر است زلفی گل شامگاه شنبه بیست و هفت فروردین با حضور در منزل معلم کلاس اول خود آقای حسین تفرشی به مقام اولین آموزگار خود ادای احترام نموده و از کوشش های ایشان تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 76580

به "ایجاد هیئت امنای مستقل دانشگاه تفرش روز بلوغ علمی این دانشگاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد هیئت امنای مستقل دانشگاه تفرش روز بلوغ علمی این دانشگاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید