ابراز نگرانی مرکل درباره روابط مسکو با احزاب راستگرای اروپایی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، صدراعظم آلمان در برلین گفت که روابط مسکو با احزاب راستگرا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مایه نگرانی است و در این باره سوالاتی وجود دارد.

ابراز نگرانی مرکل درباره روابط مسکو با احزاب راستگرای اروپایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان طی نشست خبری روز آدینه (دیروز) خود در پایتخت این کشور، روسیه را به حمایت از احزاب افراطی دست راستی در کشورهای اروپایی متهم و درباره روابط مسکو با این احزاب ابراز نگرانی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس روسیه، صدراعظم آلمان در نشست خبری در برلین با پیش کشیدن موضوع روابط روسیه با احزاب افراطی دست راستی اروپایی، تلویحا مسکو را به دخالت در روندهای سیاسی داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا متهم کرد.

آنگلا مرکل مدعی شد: سوالاتی در اینجا وجود دارد. ما مکرر شاهد حمایت قوی روسیه از احزاب دست راستی (در کشورهای اروپایی) بوده ایم و این ما را نگران می نماید.

صدراعظم آلمان به جنجال ها درباره تامین اقتصادی حزب لیگ ایتالیا توسط روسیه هم اشاره و تاکید نمود که دولت ایتالیا باید درباره اتهامات وارد شده در این پرونده تحقیق کند.

پیشتر، دادستانی میلان به دنبال انتشار گزارش هایی درباره ارائه یاری های اقتصادی روسیه به حزب دست راستی لیگ که ریاستش را ماتئو سالوینی وزیر کشور و معاون اول نخست وزیر ایتالیا بر عهده دارد، از شروع تحقیقات قضایی در این باره خبر داده بود.

طبق گزارش ها، جیانلوکا ساوُیینی دوست و مشاور نزدیک وزیر کشور ایتالیا متهم اصلی این پرونده است و درباره مکالمات او با بعضی طرف های روس که روابط نزدیکی با کرملین دارند، یک فایل صوتی وجود دارد.

بنا بر این گزارش ها در این فایل، سه ایتالیایی شامل ساوُیینی و سه روس درباره یک معامله نفتی 1.5 میلیارد دلاری مذاکره می نمایند و طرف های ایتالیایی خواستار تخفیف در هزینه قرارداد می شوند تا بتوانند آن را به حساب حزبشان واریز نمایند.

ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا و ساوُیینی در اظهاراتی جداگانه، اتهام های وارد شده به آنها درباره دریافت پول از روسیه ر ا رد نموده اند.

وزیر کشور ایتالیا دریافت هرگونه وجه غیرقانونی از سوی حزبش را تکذیب کرد و گفت که حتی یک دلار از روسیه دریافت ننموده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10184

به "ابراز نگرانی مرکل درباره روابط مسکو با احزاب راستگرای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی مرکل درباره روابط مسکو با احزاب راستگرای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید