نصب برچسب راهنمای تغذیه برروی 91 درصد محصولات تولیدی گیلان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، زهرا حصاری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر معاونت غذا و داروی گیلان برگزار گردید با اشاره به روز جهانی غذا، اظهار کرد: 16 اکتبر همزمان با 24 مهر ماه به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده است.

نصب برچسب راهنمای تغذیه برروی 91 درصد محصولات تولیدی گیلان

حصاری اضافه کرد: هدف از نامگذاری این روز در دنیا آگاهی و آشنایی مردم با امنیت و ایمنی غذایی است. کوشش برای دنیای بدون گرسنه تا سال 2030 شعار امسال روز دنیای غذا است.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی در سایه تشدید نظارت ها را از مهم ترین اولویت های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای دو هزار و 600 تُن محصول غذایی اعم از کنسروی، کیک و کلوچه و چای به منظور صادرات پروانه بهداشتی صادر شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازرسی و نظارت از 566 واحد تولیدی غذایی شش ماهه نخست امسال در این استان، توضیح داد: در این بازدیدها 590 مورد نمونه برداری از کالاها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده تخلف برای 16 مورد، اظهارکرد: بیشترین محصولات توقیف شده در بازرسی ها سویا، کنسرو، فرآورده های لبنی، چای، مواد اولیه نان و شیرینی، گردو و ادویه بوده است.

به گفته این مسئول تولیدنمایندگان محصولات تراریخته در استان گیلان باید برچسب تراریخته را برروی محصولات خود درج نمایند.

حصاری با بیان اینکه بیش از 91 درصد محصولات تولیدی در گیلان از برچسب راهنمای تغذیه ای برخوردار هستند، اضافه کرد: گیلان 29 واحد بسته بندی برنج، 56 واحد بسته بندی چای و 15 خط روغن کشی زیتون است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1726

به "نصب برچسب راهنمای تغذیه برروی 91 درصد محصولات تولیدی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب برچسب راهنمای تغذیه برروی 91 درصد محصولات تولیدی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید