قطع صدای باد در گوش موتورسواران با کلاه ایمنی جدید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک شرکت نروژی موسوم به دال(DAAL) به تازگی یک کلاه ایمنی مخصوص موتورسواران طراحی نموده است که با یک فناوری نویزگیر جدید، به طور کامل مانع از پیچیدن صدای باد در گوش موتورسوار می گردد.

قطع صدای باد در گوش موتورسواران با کلاه ایمنی جدید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، به گفته شرکت نروژی دال، سر و صدایی که باد زمانی که موتورسیکلت در بزرگراه ها حرکت می نماید، فراوری می نماید، بیش از 110 دسی بل است که معادل بودن در فاصله یک متری یک اره برقی روشن است.

این شرکت نروژی با در نظر دریافت این موضوع، سیستم لغو نویز باد خود را برای کلاه های ایمنی توسعه داده است.

دال همچنین مقرون به صرفه بودن این کلاه های ایمنی را در نظر گرفته است و این لغو نماینده نویز را به صورتی ساخته که سازندگان کلاه های ایمنی می توانند آن را در کلاه های فراوریی خود نیز تعبیه نمایند.

امید است که این سیستم به گونه ای به عنوان یک محصول مستقل در دسترس باشد که خریداران بتوانند آن را بر روی کلاه های موجود خود هم نصب نمایند.

همانند دیگر سیستم های کنترل نویز، این سیستم هم از میکروفن هایی استفاده می نماید که صدای مزاحم (در این مورد، باد) می گیرند و یک واحد پردازش با استفاده از بلندگوها، یک صدای مخالف اما هم دامنه با صدای باد را به منظور خنثی کردن آن، پخش می نماید. این کار باعث ایجاد تداخل بین نویز اصلی و صدای مخالف می گردد و نتیجه نهایی این است که صدای مزاحم لغو و خنثی می گردد.

البته کاربران نباید نگران باشند، چرا که این سیستم، مانع از شنیدن صدای بوق خودروها و دیگر صداهای هشداردهنده محیط نمی گردد.

نمونه اولیه فعلی موفق شده است صدای مزاحم را در سرعت 140 کیلومتر در ساعت حذف کند.

لو(Loe) مدیر شرکت دال می گوید: با توجه به چگونگی تنظیم کلاه، سیستم ما می تواند تا 15 دسی بل را در محدوده فرکانس مربوطه کاهش دهد. ما بالاترین میزان کاهش نویز را فراهم نموده ایم.

وی اضافه نمود: ما در حال کار بر روی پایین ترین فرکانس ها هستیم، زیرا این همان جایی است که صدای باد، مزاحم است. با این حال، شنوایی انسان در فرکانس های پایین کمتر حساس است، بنابراین ما در حال کشف این هستیم که بهترین تنظیم برای از بین بردن حداکثری صداهای مزاحم و ترافیک دقیقا چیست.

امید است که این سیستم تا سال 2020 به فراورینمایندگان کلاه ایمنی عرضه گردد.

این تکنولوژی هفته گذشته در نمایشگاه EICMA در میلان رونمایی شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2434

به "قطع صدای باد در گوش موتورسواران با کلاه ایمنی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع صدای باد در گوش موتورسواران با کلاه ایمنی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید