اسکایپ با مشکل روبرو شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اسکایپ با یک آسیب پذیری جدید روبرو شده است. این آسیب پذیری می تواند برای کاربران اسکایپ مهم و خطرناک باشد.

اسکایپ با مشکل روبرو شد

آسیب پذیری جدیدی در اسکایپ پیدا شده که به کاربران اجازه می داد بدون احتیاج به واردکردن رمز گوشی به اطلاعات موبایل دسترسی داشته باشند. آسیب پذیری اسکایپ در گوشی های اندروید مشاهده شده بود و به کاربران اجازه می داد بعد از دریافت تماس اسکایپی، بدون احتیاج به بازکردن قفل گوشی، به تصاویر و فهرست مخاطبان و حتی مرورگر دسترسی داشته باشند.

فلوریان کانشوچی این باگ را برای اولین بار به مایکروسافت گزارش داد. او می گوید این باگ به کاربر اجازه می دهد بعد از پاسخ دادن به تماس اسکایپی، وارد گالری تصاویر گردد، به فهرست مخاطبان دسترسی پیدا کند، پیام بفرستد و حتی لینک فرستاده شده در پیام ها را با مرورگر بازکند؛ بدون اینکه به بازکردن قفل موبایل احتیاجی داشته باشد. او می گوید:

روزی مشغول استفاده از این اپلیکیشن بودم که احساس کردم امکاناتی بیش ازحد معمول دراختیار من قرار داده است. سپس، طرزفکرم را تغییر دادم و به این فکر کردم که اگر شخص دیگری درحال استفاده از موبایل باشد، مطمئنا نباید بدون بازکردن قفل گوشی این اطلاعات را ببیند. باگی که من در اسکایپ پیدا کردم، به طراحی و کدنویسی اشتباه مربوط است و درمجموع، فکر می کنم همه انسان ها جایزالخطا هستند.

او این موضوع را به مایکروسافت خبر داد و صبر کرد به روزرسانی جدید اسکایپ منتشر گردد تا سپس، این موضوع را عمومی کند. مایکروسافت هنوز بیانیه رسمی بابت باگ پیداشده منتشر ننموده؛ اما این مشکل را در آخرین نسخه اسکایپ رفع نموده است.

در ویدئو زیر می بینیم کاربر بعد از پاسخ دادن به تماس اسکایپی، بدون احتیاج به بازکردن قفل موبایل به تصاویر، فهرست مخاطبان، پیام ها و مرورگر دسترسی دارد.

منبع: زومیت

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3647

به "اسکایپ با مشکل روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکایپ با مشکل روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید