گفت وگوی تلفنی ماکرون و ترامپ درباره خاتمه حمله ترکیه به شمال سوریه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور فرانسه در گفت وگو تلفنی با رئیس جمهور آمریکا درباره ضرورت سرانجام حمله ترکیه به شمال سوریه تاکید نمود.

گفت وگوی تلفنی ماکرون و ترامپ درباره خاتمه حمله ترکیه به شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ الیزه فرانسه بامداد شنبه اطلاع داد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت وگو نموده است.

بر اساس اعلام کاخ الیزه، ماکرون در این تماس تلفنی درباره ضرورت خاتمه حمله ترکیه به شمال سوریه گفت وگو نموده است.

رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه (17 شهریورماه) از شروع عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه اطلاع داد. وی اسم رمز این عملیات را چشمه صلح عنوان نمود و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی است.

کاخ سفید این هفته بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بیان کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می نمایند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر نموده اند.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده بود که ترکیه پذیرفته چند هزار عضو داعش را که در ماه های گذشته اسیر شده اند و حالا در اختیار آمریکا و نمودها قرار دارند، تحویل بگیرد. اغلب این افراد اتباع اروپا هستند، اما با وجود درخواست مکرر ترامپ، سران کشورهای اروپایی از پذیرش و محاکمه آن ها خودداری نموده اند. ترامپ پیشتر تهدید نموده بود که ممکن است این اسرا را آزاد کند.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15514

به "گفت وگوی تلفنی ماکرون و ترامپ درباره خاتمه حمله ترکیه به شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی ماکرون و ترامپ درباره خاتمه حمله ترکیه به شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید