گفت وگوی تلفنی امیر قطر و ترامپ درباره آخرین تحولات منطقه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، امیر قطر و رئیس جمهوری آمریکا طی گفت وگویی تلفنی، به آنالیز روابط استراتژیک میان این دو کشور و نیز آخرین تحولات منطقه پرداختند.

گفت وگوی تلفنی امیر قطر و ترامپ درباره آخرین تحولات منطقه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی قطر(قنا)، شامگاه دوشنبه در بیانیه ای، از گفت وگوی تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اطلاع داد.

در این بیانیه آمده است: امیر قطر و ترامپ به آنالیز روابط استراتژیکِ مستحکم میان این دو کشور و اهمیت تقویت مناسبات پرداختند.

امیر قطر و رئیس جمهوری آمریکا همچنین بعضی از مسائل و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

این گفت وگوی تلفنی در شرایطی انجام می گردد که طرف قطری از حصول پیشرفتی اندک در فرایند حل و فصل بحران خلیج فارس از زمان شروع مذاکرات با عربستان سعودی، اطلاع داده است.

روز گذشته محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر طی سخنانی، از شکسته شدن بن بست در تماس ها با عربستان سعودی، اطلاع داد و گفت که این امر نتیجه حسن نیت هر دو طرف بوده و تحت فشار خارجی نبوده است.

دولت دونالد ترامپ بارها گام هایی را برای ایجاد آشتی میان اعضای شورای از هم پاشیده خلیج فارس برداشته است تا صف این کشورها را به منظور مقابله با آنچه تهدید ایران علیه ثبات منطقه ادعا می نماید، یکپارچه سازد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19161

به "گفت وگوی تلفنی امیر قطر و ترامپ درباره آخرین تحولات منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی امیر قطر و ترامپ درباره آخرین تحولات منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید