گفتگوی تلفنی صدراعظم اتریش با جان کری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، صدر اعظم اتریش به صورت تلفنی با جان کری که اخیرا به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور منتحب آمریکا در امور آب و هوایی برگزیده شده است مصاحبه نموده و بازگشت آمریکا به توافق آب و هوای پاریس را خواهان شد.

گفتگوی تلفنی صدراعظم اتریش با جان کری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا چند روز پیش رسما نام تعدادی از اعضای کابینه انتقالی خود را اعلام نموده و جان کری، وزیر امور خارجه دولت اوباما را به عنوان نماینده ویژه خود در امور آب و هوایی برگزید.

به گزارش روزنامه کرونن سایتونگ اتریش ، جان کری روز چهارشنبه تلفنی با سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش صحبت کرد. کورتس به جان کری بازگشت به کابینه ایالات متحده را تبریک گفته و همکاری های تنگاتنگ بیشتر با تین کشور را درخواست کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

یک سخنگوی دولت اتریش اعلام رد که کورتس در این گفتگوی تلفنی گفت: من مشتاقانه منتظر همکاری های تنگاتنگ بیشتر با جان کری هستم که وی را از دوران مسئولیت وزارت امور خارجه در اتریش و اقامت های زیادی که در کشور ما داشته می شناسم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

صدر اعظم اتریش همچنین گفت: دگرگونی های آب و هوایی از عظیمترین چالش های دنیای است. دولت فدرال اتریش و اتحادیه اروپا گام های مهمی را در راستای اهداف آب و هوایی عظیم خود بر می دارند. البته ما تنها مشترکا با آمریکا و چین می توانیم در این راستا پیروز عمل کنیم.

کورتس این مسئله را مهم ارزیابی کرد که ایالات متحده بار دیگر به توافق آب و هوای پاریس وارد گردد و اقدامات بیشتری در این راستا انجام دهد.

از دیگر موضوعات مذاکرات تلفنی کورتس و جان کری مسئله مبارزه مشترک با بیماری کرونا و مناسبات دو جانبه بین اتریش و ایالات متحده بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45942

به "گفتگوی تلفنی صدراعظم اتریش با جان کری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی صدراعظم اتریش با جان کری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید