چه خبر از دوچرخه های نارنجی بیدود ، تکلیف پول مردم چه می گردد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دوچرخه های نارنجی رنگ بیدود در حالی دیگر در سطح شهر دیده نمی شوند که شهروندان ودیعه 159 هزار تومانی به این شرکت پرداخته اند و حال که برای پیگیری بازپس گیری ودیعه با شرکت تماس می گیرند، کسی پاسخگو نیست.

چه خبر از دوچرخه های نارنجی بیدود ، تکلیف پول مردم چه می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، دوچرخه های بیدود تعدادی ایستگاه در بخش های مختلف شهر تهران داشت و همواره تعدادی دوچرخه نارنجی در ایستگاه ها موجود بود و شهروندان می توانستند در صورت ثبت نام از آنها استفاده نمایند. اما دیگر مدتی است از آنها خبری نبوده و ردی از آنها پیدا نیست.

پیش از این اختلافاتی بین شرکت خصوصی پاک چرخ ایرانیان معروف به شرکت بیدود و شهرداری تهران ایجاد شده بود و شنیده می شد که این شرکت به دلیل مسائل اقتصادی قادر به ادامه اجرای این طرح نیست.

شرکت پاک چرخ ایرانیان در سال 1396 به عنوان اولین و تنها مجری انحصاری دوچرخه های اشتراکی هوشمند با نام تجاری بیدود با آنالیز نیازهای جامعه و با رویکرد حرکت به سمت شهری هوشمند فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل پاک با هدف کاهش آلودگی هوا، یاری به محیط زیست، افزایش سلامت شهروندی و کاهش ترافیک در تهران شروع کرد.

حالا مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کوشش شهرداری و مسئولان شرکت بیدود برای یافتن راه حلی برای برطرف مسائل این دوچرخه های اشتراکی خبر می دهد و به ایسنا می گوید: البته شرکت بیدود اعلام نموده که دچار مشکل اقتصادی شده است.

یوسف حجت می گوید: این شرکت اعلام نموده که به طور میانگین روزانه از هر دوچرخه یک یا دو مرتبه استفاده می شد. در حالی که باید روزانه 7 تا 8 مرتبه از هر دوچرخه استفاده گردد تا برای شرکت به صرفه باشد.

حجت در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت پیش از اجرای این طرح برآورد اقتصادی نداشته است، شرح می دهد: ما در این مورد از مسئولان شرکت سوال کردیم و آنها اعلام کردند که در مطالعات اقتصادی خود اشتباه کردند و حالا در مرحله ضرر هستند.

او می گوید: در تهران هیچ مدل حمل و نقلی بدون یارانه نمی تواند به خوبی کار کند به همین دلیل شهرداری تهران سالانه برای اتوبوس و مترو یارانه های زیادی پرداخت می نماید. بعید می دانم که الان شهرداری به این شرکت یارانه بدهد. چراکه شهرداری برنامه ای برای ارائه یارانه به دوچرخه های اشتراکی ندارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار می نماید: دوچرخه های اشتراکی (بیدود) در این مدت عملکرد خوبی داشتند و الان هم در حال برگزاری جلسات مشترک برای تهیه و تدوین راه حلی برای برطرف مسائل هستیم.

حجت در خصوص انتها ودیعه مردم که نزد این شرکت باقی مانده است هم می گوید: این شرکت باید پول مشترکان را به آنها برگرداند.

تاکید مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره لزوم بازگرداندن ودیعه شهروندان در حالی است که تعدادی از شهروندان به خبرنگاران عنوان نموده اند که شرکت بیدود، تماس آنها را برای پیگیری ودیعه 159 هزار تومانی پاسخ نمی دهد و جوابگوی تماس های تلفنی آنان نیست. کوشش های خبرنگار خبرنگاران نیز برای برقراری ارتباط با این شرکت بی نتیجه ماند.

خبرنگاران آمادگی دارد پاسخ مدیریت شرکت پاک چرخ ایرانیان درباره نحوه عودت ودیعه 159 هزار تومانی شهروندان را منتشر کند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18966

به "چه خبر از دوچرخه های نارنجی بیدود ، تکلیف پول مردم چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خبر از دوچرخه های نارنجی بیدود ، تکلیف پول مردم چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید