چطور از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حمل و نقل فرودگاه جدید استانبول | Istanbul Airport Transportations

فرودگاه جدید استانبول در سال گذشته افتتاح شد و از 7 آوریل 2019 رسما به فرودگاه اصلی بین المللی استانبول تبدیل و تمام پروازها از فرودگاه آتاتورک به این فرودگاه منتقل شد. از این به بعد اگر بلیط هواپیمای استانبول را خریداری کنید در این فرودگاه عظیم و مدرن و مجهز از هواپیما پیاده خواهید شد. همچنین اکثر تورهای استانبول نیز به مقصد فرودگاه جدید استانبول خواهند بود. از آن جا که این فرودگاه تازه افتتاح شده و با مرکز شهر فاصله دارد در این مطلب می خواهیم راه های دسترسی به شهر و گزینه های حمل و نقل فرودگاه جدید استانبول را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

راهنمای کلی در سفر به استانبول

  • کمی لیر همراهتان داشته باشید: اگرچه توصیه می گردد که در سفر به ترکیه و استانبول پولتان را به صورت یورو یا دلار همراه داشته باشید. اما برای حمل و نقل عمومی و دسترسی از فرودگاه به هتل به کمی لیر احتیاج دارید. اگر لیر ندارید می توانید از صرافی های داخل فرودگاه مبلغ کمی از پولتان را به لیر تبدیل کنید. اگر هم کارت اعتباری بین المللی دارید می توانید به وسیله دستگاه های خودپرداز موجود در فرودگاه کمی پول دریافت کنید. اگر با اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی می خواهید به شهر برسید که حتما کمی پول خرد و اسکناس های 10،20 یا 50 لیری همراه داشته باشید.
  • استانبول کارت بخرید: یکی دیگر از نکات کاربردی در سفر به استانبول تهیه و خرید استانبول کارت از همان فرودگاه است. اگر قصد دارید که در طول سفر از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید پس حتما به استانبول کارت احتیاج خواهید داشت. این کارت را به قیمت تعیینی می خرید و بعد هرچقدر که خواستید آن را شارژ می کنید. با استفاده از استانبول کارت می توانید یا هزینه ای ارزان تر و راحت تر سوار متروف اتوبوس و کشتی و … شوید.
  • آدرس هتلتان را روی کاغذ همراه داشته باشید: قبل از آن که به استانبول و فرودگاه جدید استانبول برسید مطمئن شوید که آدرس و شماره تلفن را روی یک تکه کاغذ نوشته و همراه دارید. استانبول شهری بسیار بزرگ است و هتل های کوچک و بزرگ فراوانی دارد که گاهی اسامی مشابه ای دارند. بنابراین برای این که گم نشوید و بهتر بتوانید هتلتان را پیدا کنید آدرس آن را به صورت مکتوب همراه داشته باشید. با نشان دادن آدرس به راننده تاکسی یا مردم می توانید از گم شدن در شهر پیشگیری کنید.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه جدید استانبول

  • تاکسی: بسیاری از مسافران بخاطر راحتی و بی دردسر بودن تاکسی ترجیح می دهند که در سفرهای خارجی با تاکسی به هتل و مقصدشان برسند. با این حال، از آن جا که فرودگاه جدید استانبول با مرکز شهر حدود 40 کیلومتر فاصله دارد کرایه تاکسی زیادی را باید پرداخت کنید. در حال حاضر، کرایه تاکسی از فرودگاه جدید استانبول تا میدان تقسیم حداقل 105 لیر و تا محله سلطان احمد حداقل 135 لیر خواهد بود. البته ترافیک، عوارض جاده ای، پیمودن مسافت طولانی تر (در صورت ترافیک سنگین) و چمدان ها و وسایل زیاد و سنگین هم می تواند باعث افزایش مبلغ نهایی بگردد.
  • بنابراین به دلیل مبلغ بالای کرایه تاکسی ممکن است بسیاری از مسافران به دنبال راه های ارزانتری برای رسیدن به مرکز شهر باشند. در غیر این صورت و اگر همچنان ترجیح می دهید با تاکسی به هتل بروید کافیست از ساختمان ترمینال خارج شوید تا ردیف تاکسی های فرودگاه را مشاهده کنید.
  • تاکسی های فرودگاه جدید استانبول به رنگ های مختلفی تعیین شده اند: تاکسی های زرد مالی (نوع C)، تاکسی های آبی (نوع B) و تاکسی های مشکی پرمیوم (تایپ E). تاکسی های زردرنگ از همه ارزان تر هستند و بسیاری از مسافران با استفاده از این نوع تاکسی به هتل و مرکز شهر می روند.
  • اتوبوس شاتل فرودگاه: havaist نام سرویس اتوبوس شاتل فرودگاهی است که مسافران را از فرودگاه جدید استانبول سوار می نماید و به مقاصد مختلف شهر می رساند.
  • اگر مقصدتان مرکز شهر و میدان تقسیم است کافی است سوار خط شماره IST 19 شوید که روی آن نوشته: فرودگاه جدید استانبول-بشیکتاش-تقسیم و آخرین ایستگاه پیاده شوید که روبروی هتل Point hotel و نزدیک میدان تقسیم خواهید بود. از آن جا می توانید تا هتلتان پیاده بروید یا اگر ضروری است سوار تاکسی شوید.
  • برای دسترسی به محله سلطان احمد، بشیکتاش یا ینیکاپی هم سوار اتوبوس هایی شوید که آخرین مقصدشان (نوشته شده روی اتوبوس) به ترتیب سلطان احمد، بشیکتاش و ینیکاپی است.
  • با استفاده از این اتوبوس می توانید در مدت زمان 70 دقیقه با بیشتر (در صورت ترافیک) به مرکز شهر و مقصد برسید. کرایه اتوبوس در حال حاضر 18 لیر به ازای هر فرد بزرگسال است. خوشبختانه این اتوبوس ها مجهز به مانیتور، اینترنت وای فای و یو اس بی برای شارژ کردن موبایل هستند.
  • برای اطلاع از ساعت دقیق و زمانبندی حرکت اتوبوس ها و اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سرویس havaist مراجعه کنید.
  • سرویس شاتل اختصاصی: یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه جدید استانبول شاتل اختصاصی است که جایگزینی عالی برای تاکسی یا اتوبوس های شاتل معمولی است. این سرویس راحت تر از تاکسی است، قیمت ثابت و تعیینی دارد و از این رو با خیال راحت تری می توانید به مرکز شهر و هتل برسید. علاوه بر این، برخلاف اتوبوس های havaist، سرویس شاتل اختصاصی شما را دقیق درب هتل پیاده می نماید. شاتل اختصاصی به ویژه وقتی با بچه ها خردسال سفر می کنید گزینه ای بسیار مناسب است.
  • یکی از بهترین سایت ها برای رزرو این سرویس، کیوی تاکسی (Kiwi Taxi) است. در این سایت سرویس های مختلف شاتل از اتومبیل های کوچک با ظرفیت 3 مسافر گرفته تا مینی بوس های بزرگ با گنجایش 19 نفر متغیر هستند ارائه می گردد. با مراجعه با این سایت ها می توانید بهترین و مناسب ترین سرویس را انتخاب کنید. اگر با کودک خردسال سفر می کنید می توانید درخواست جایگاه ویژه کودک بدهید.
  • سرویس حمل و نقل عمومی: البته به جز موارد بالا که ذکر شد، شما از سرویس حمل و نقل عمومی هم می توانید بهره ببرید. این سرویس ها ارزان تر هستند، اما به جسارت و حس ماجراجویی بیشتری احتیاج دارد. چرا؟
  • اولا شما در سفر به استانبول به احتمال زیاد چمدان ها و وسایل زیاد و سنگینی همراهتان خواهید داشت و حمل بار در مسافت طولانی کار سختی خواهد بود. دوما، تنها خط اتوبوسی که در دسترس شما واقع شده است خط H2 است که از فرودگاه جدید استانبول به مسیدیکوی (New Istanbul Airport - Mecidiyeköy) حرکت می نماید. از ایستگاه نهایی احتمالا ضروری است دوباره سوار تاکسی یا مترو شوید تا به هتل برسید و این کار مستلزم بالا و پایین رفتن از پله و سوار شدن به آسانسور است. علاوه بر این، این سرویس حمل و نقل عمومی تنها از ساعت 6 صبح تا نیمه شب فعال است و در طول شب فعالیتی ندارد.
  • مترو: در آینده ای نزدیک شبکه مترو فرودگاه جدید استانبول را هم تحت پوشش قرار خواهد بود. با این حال، در زمان نگارش این مطلب خط M11 در حال ساخت است و قرار است تا خاتمه سال 2019 میلادی آغاز به فعالیت کند. این قطار از Gayrettepe آغاز به حرکت می نماید و با خط مترو اتوبوسی، خط M2 Yenikapı-Hacıosman (در حال حاضر فعال است) و خط M7 Kabataş-Mahmutbey (بخش اول آن هنوز در حال ساخت است) ادغام می گردد.
  • سرویس پیکاپ هتل: اکثر هتل های استانبول سرویس پیکاپ فرودگاهی را هم به مسافرانشان ارائه می نمایند. این سرویس ها به ندرت رایگان هستند و باید مبلغ جداگانه ای به هتل بپردازید که در اکثر مواقع گران تر از گزینه های بالا تمام می گردد. با این حال، شاید به دلیل رفاه و راحتی بیشتری که دارد شاید بعضی مسافران ترجیح بدهند از این سرویس استفاده نمایند و به راحت ترین شکل ممکن به هتل برسند.

منبع: theistanbulinsider.com

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11065

به "چطور از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید