چطور از فرودگاه استانبول به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آشنایی با فرودگاه استانبول

در هر سفری، خصوصا سفر هایی که به خارج از کشور هستند، شاید پر هیجان ترین بخش آن پیاده شدن از هواپیما تا لحظه رسیدن به هتل باشد. اما اینکه این راستا را چگونه طی کنیم و چطور از فرودگاه استانبول به مرکز شهر برویم مسئله مهمی است. لذا قبل از سفر و رسیدن به مقصد باید تمامی گزینه ها آنالیز نموده و جوانب مختلف آن را در نظر گرفته تا سفر لذت بخشی را تجربه کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور از فرودگاه استانبول به مرکز شهر برویم؟

چطور از فرودگاه استانبول به مرکز شهر برویم؟

با افزایش تعداد مسافران و گردشگرانی که از ساله از کشور های مختلف به استانبول سفر می کردند، احتیاج به دو فرودگاه در این شهر احساس می شد. در سال 2019 بود که به همین منظور، درهای فرودگاه جدید استانبول به روی مسافران گگردده شد. بدین ترتیب به مرور بیشتر پرواز های مسافران ترکیه، در فرودگاه جدید استانبول به زمین می نشیند. لذا این فرودگاه بزرگ و مجهز به فرودگاه اصلی و بین المللی استانبول تبدیل شد. فرودگاه استانبول از نظر جغرافیایی در مجاورت دریای سیاه و بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است. این فرودگاه در حد فاصل 40 کیلومتری میدان تقسیم و همینطور 45 کیلومتری میدان سلطان احمد واقع شده است.

فرودگاه استانبول

در سفر به استانبول برای رفتن به مرکز شهر و همینطور هتلی که رزرو نموده اید، از فرودگاه گزینه های مختلفی وجود دارد. سیستم حمل و نقل فرودگاه استانبول این گزینه ها را پیش روی شما قرار داده است تا با توجه به شرایط و انتخاب خود یکی را برای رفتن به مرکز شهر برگزینید. در ادامه به آنالیز گزینه های حمل و نقل فرودگاه استانبول برای رفتن به مرکز شهر خواهیم پرداخت.

مقدمات اولیه برای رفتن به مرکز شهر از فرودگاه استانبول

 حتما لیر ترکیه تهیه نموده و به همراه داشته باشید

در صورت نداشتن لیر ترکیه می توانید وجه مورد احتیاج خود را از خودپردازهای فرودگاه استانبول تهیه کنید. دلیل تاکید بر تهیه لیر این است که هیچ یک از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول مجهز به دستگاه خود پرداز نبوده و همچنین از شما ارز یا اسکناس های درشت نمی پذیرند. برای این کار همچنین می توانید با مراجعه به صرافی ها پولتان را چنج کنید. اما توجه داشته باشید که از صرافی ها بخواهید تا اسکناس های 5، 10، 20 یا 50 لیری در اختیار شما بگذارند تا بتوانید به راحتی خرجشان کنید.

 تهیه و استفاده از استانبول کارت

شاید تصمیم داشته باشید که در طول سفر خود به ترکیه برای جابه جایی و بازدید از جاذبه های مختلف استانبول، از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نمایید. لذا تهیه یک استانبول کارت در ابتدای سفر برای خود بهترین گزینه پیشنهادی می باشد. علاوه بر اینکه استفاده از این کارت برای مسافران و گردشگران مقرون به صرفه تر می باشد، در خطوط حمل و نقل ترکیه استفاده از آن ضروری شده است.

 حتما نشانی دقیق هتل را به همراه داشته باشید

به دلیل زیاد بودن تعداد هتل های استانبول، ضروری است که حتما نشانی دقیق هتل خود را یادداشت شده روی کاغذی به همرا داشته باشید. چرا که به دلیل بالا بودن تعداد هتل ها که ذکر شد حتی مردم محلی نیز به درستی آدرس تمامی آن ها را نمی دانند. همچنین تسلط نداشتن بر زبان ترکی نیز بر این مشکل می افزاید. لذا دادن آدرس هتل روی کاغذی به راننده بهترین روش است تا با خیال راحت از فرودگاه استانبول به مقصد برسید.

 تاکسی های فرودگاه استانبول

احتمالا اولین انتخاب مسافران و گردشگران برای رفتن از فرودگاه استانبول به مرکز شهر، تاکسی خواهد بود. اما همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد فرودگاه استانبول در حد فاصل 40کیلو متری با مرکز شهر قرار گرفته است. لذا با توجه به هزینه تمام شده برای سفر با تاکسی شاید بتوان کمی بیشتر راجع به آن فکر کرد. در مورد استفاده از تاکسی های فرودگاه استانبول باید دانست کرایه تاکسی از فرودگاه استانبول تا میدان تقسیم حدود 110 لیر و تا میدان سلطان احمد حدود 125 لیر می باشد. گفتنی است که در صورت سنگین بودن ترافیک تاکسی مجبور است تا جهت های عوارض دار شما را به مقصد برساند و این باعث افزایش کرایه خواهد شد. در صورتیکه تصمیم شما برای دریافت تاکسی قطعی بود کافی است به باجه های رسمی تاکسی، درست در بیرونِ ترمینال مراجعه کنید. توجه داشته باشید که هیچ وقت از تاکسی های غیررسمی و بدونِ پلاکِ عمومی استفاده نکنید و همواره به راننده بگویید تاکسی متر را روشن کند.

شاتل فرودگاه هاوایست (Havaist)

هاوایست، یکی از خدمات شاتل فرودگاهی جدید استانبول می باشد که 5 خط اتوبوس از فرودگاه استانبول به نقاط مختلف شهر دارد. با استفاده از شاتل فرودگاه هاوایست کار شما برای رفتن از فرودگاه استانبول به مرکز شهر بسیار راحت شده است. کافی است خط IST19: فرودگاه استانبول- بشیکتاش- تقسیم را سوار شده تا شما را در میدان تقسیم پیاده کند. سپس می توانید فاصله میدان تقسیم تا هتلتان را پیاده، با تاکسی یا با مترو طی کنید. برای رفتن به سلطان احمد هم می توان با استفاده از سرویس شاتل فرودگاه استانبول به میدان تقسیم رفته و از آن جا با تاکسی به میدان سلطان احمد یا فاتح بروید. همچنین خط 8 IST1: فرودگاه استانبول - یِنیکاپی هم شما را به مقصد مورد نظرتان می رساند.

در رابطه با کرایه خطوط این اتوبوس ها باید بدانید، مبلغ 18 لیر برای هر شخص به صورت یک جهت یک طرفه بوده و همچنین برای حمل بارهای شما هزینه اضافی دریافت نمی گردد. رفتن با این سرویس ها به مرکز شهر حدود 100 دقیقه زمان خواهد برد و در ساعات شلوغی بیشتر نیز می گردد. ابته در این تایم نسبتا طولانی تا رسیدن به مقصد می توانید از خدمات مختلف این اتوبوس ها مانند نمایش فیلم، اینترنت، شارژر و بهره ببرید.

شاتل خصوصی

یکی از جایگزین های مناسب برای تاکسی و شاتل های استاندارد فرودگاهی، شاتل خصوصی است. از ویژگی های این شاتل ها می توان گفت که از تاکسی راحت تر بوده، نرخ آن ها ثابت است و با استفاده از آن ها امنیت در سفر را تجربه خواهید کرد. این شاتل ها مناسب ترین گزینه برای زمان هایی که شما به همراه فرزندان خود سفر نموده اید و یا اینکه بار زیادی به همراه دارید. از جمله بهترین خدمات شاتل خصوصی در فرودگاه استانبول، می توان به کیوی تاکسی اشاره نمود. کیوی تاکسی 12 نوع اتومبیل مختلف از 3 نفره تا 19 نفره داشته از طریق آن ها می توانید امنیت، کیفت و خدمات خوبی را در سفر به استانبول تجربه کنید.

حمل و نقل عمومی

یکی دیگر از گزینه های رفتن به مرکز شهر از فرودگاه استانبول، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی استانبول می باشد که هزینه کمتری نیز دارد. البته این گزینه در ساعات شلوغی شهر ممکن است کمی خسته کننده باشد. در این خصوص باید بدانید تنها خط مفید برای جابجایی، خط: H2 از فرودگاه استانبول به مسعودیه کوی می باشد. در اینصورت بعد از پیاده شدن ضروری است بعد از پیاده شدن از طریق تاکسی یا مترو به هتل خود بروید. گفتنی است که این سیستم تنها از 6 صبح تا نیمه شب فعال بوده و به مسافرین خدمات ارئه می دهد.

شاتل هتل

آخرین گزینه برای رفتن از فرودگاه استانبول به مرکز شهر، شاتل هتل می باشد. بیشتر هتل های استانبول خدمات شاتل هتل را برای سهولت جا به جایی مسافران ارائه می دهند. البته باید توجه داشت این سرویس اگر به همراه خدمات هتل نباشد، هزینه بیشتری نسبت به سایر گزینه های ذکر شده خواهد داشت.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10439

به "چطور از فرودگاه استانبول به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه استانبول به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید