پوتین: از تجربه مبارزه با تروریسم در سوریه در آسیای مرکزی استفاده می کنیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهوری روسیه در پایتخت قرقیزستان خاطرنشان کرد، مسکو تجربه مبارزه با تروریسم در سوریه را در اختیار متحدین خود در سازمان پیمان امنیت جمعی قرار داده و به کوشش برای تقویت همکاری های منطقه ای در این زمینه ادامه خواهد داد.

پوتین: از تجربه مبارزه با تروریسم در سوریه در آسیای مرکزی استفاده می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست شورای امنیت ملی سازمان پیمان امنیت جمعی که در ترکیب گسترده در بیشکک، پایتخت جمهوری قرقیزستان برگزار گردید، اعلام نمود که روسیه آمادگی دارد تا تجربه مبارزه با تروریسم خود که در این جهت گیری در سوریه به دست آورده را با متحدین خود در این سازمان به اشتراک گذاشته و آنها را به منظور بهبود قابلیت های عملیاتی نیروهای مشترک پیمان امنیت جمعی به کار بگیرد.

پوتین یادآور شد، ضروری است تا اثربخشی تجزیه تحلیل و پیش بینی شرایط نظامی-سیاسی در منطقه تحت نفوذ سازمان پیمان امنیت جمعی با توجه به احتمال ظهور تهدیدات تروریستی جدید برای کشورهای عضو این سازمان افزایش یابد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو در آینده نیز به کوشش خود برای تقویت همکاری ها با شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی در عرصه مبارزه با تروریسم بین المللی و افراط گرایی ادامه خواهد داد و در این راستا ادامه مانورهای مشترک نظامی برای شناسایی و از بین بردن تهدیدات تروریستی در فضای این سازمان بسیار مفید خواهد بود.

وی همچنین تاکید نمود: ضروری است افزایش توان بالقوه حفاظت از صلح در سازمان پیمان امنیت جمعی ، حمایت از بالا رفتن آمادگی نیروهای حافظ صلح و بهبود مدیریت آنها مورد توجه خاص قرار بگیرد.

به عقیده پوتین، کار بر روی اسناد سازمانی و حقوقی در این رابطه این امکان را خواهد داد تا مشارکت نیروهای حافظ صلح این سازمان در عملیات حفاظت از صلح بین المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد افزایش یابد.

وی یادآور شد که روسیه حاضر است تا به دوستان خود در این سازمان در جهت توسعه همکاری های خود با کشورها و اتحادهای بین المللی یاری کند.

ولادیمیر پوتین همچنین اعلام نمود که روسیه میخواهد در دوره ریاست خود بر سازمان پیمان امنیت جمعی، طرحی برای همکاری های نظامی 5 ساله تا سال 2025 خود ارائه دهد.

ریاست سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2020 بر عهده روسیه خواهد بود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در بیشکک گفته بود که در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، راه های تقویت امنیت مرزهای منطقه با افغانستان، جایی که تروریست ها می توانند به منطقه آسیای مرکزی نفوذ نمایند، مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18188

به "پوتین: از تجربه مبارزه با تروریسم در سوریه در آسیای مرکزی استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: از تجربه مبارزه با تروریسم در سوریه در آسیای مرکزی استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید