پذیرش دو مقاله علمی منطقه آزاد قشم در کنفرانس های علمی بین المللی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دو مقاله علمی مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با عنوان خلیج فارس در دو کنفرانس علمی بین المللی امارات متحده عربی و آلمان پذیرفته شد.

پذیرش دو مقاله علمی منطقه آزاد قشم در کنفرانس های علمی بین المللی

به گزارش خبرنگاران، آنالیز وضعیت سلامت آبسنگ های مرجانی جزایر دور از ساحل خلیج فارس Health status of coral reefs in offshore islands of Persian Gulf عنوان مقاله ای است که با نام خلیج فارس در کنفرانس بین المللی آبسنگ های مرجانی عربی (Arabian Coral Reefs) پیروز به کسب پذیرش شد. این کنفرانس بین المللی که در آبان ماه امسال در محل دانشگاه نیویورک ابوظبی برگزار خواهد شد معتبرترین کنفرانس منطقه ای (شامل خلیج فارس، دریای عمان و دریای عرب) درزمینهٔ آبسنگ های مرجانی است. دانشگاه نیویورک ابوظبی برگزارکننده این کنفرانس شمار کثیری از دانشمندان، محققان، دانشجویان و علاقه مندان به آبسنگ های مرجانی را از سرتاسر دنیا به این بهانه دورهم جمع می نماید. مقالات برتر در این کنفرانس نیز در یکی از معتبرترین مجلات علمی تخصصی درزمینهٔ آبسنگ های مرجانی با نام Coral Reefs به چاپ خواهد رسید.

از سوی دیگر سمپوزیوم بین المللی آبسنگ های مرجانی آلمان بزرگ ترین رویداد علمی درزمینهٔ آبسنگ های مرجانی در دنیا است که توسط انجمن بین المللی آبسنگ های مرجانی (ICRS) هر دو سال یک بار در کشورهای مختلف برگزار می گردد. این سمپوزیوم در سال 2020 در شهر برمن آلمان و با حضور دانشمندان و متخصصی حوزه آبسنگ های مرجانی برگزار می گردد. این سمپوزیوم فرصت بسیار مناسبی به منظور معرفی تنوع زیستی اکوسیستم های دریایی جزیره قشم و نیز ارائه دستاوردها و عملکرد مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم درزمینهٔ آبسنگ های مرجانی است.

ازآنجایی که خلیج فارس نسبت به دریاها و اقیانوس های دیگر از شرایط دشوارتری ازلحاظ دما و شوری و دیگر فاکتورهای زیستی برخوردار است، حضور آبسنگ های مرجانی در چنین شرایطی نشان دهنده مقاوم بودن این گونه ها نسبت به سایر گونه های خویشاوند در دیگر نقاط کره زمین است. لذا مطالعات آبسنگ های مرجانی در خلیج فارس برای تمامی دانشمندان بسیار حائز اهمیت است.

کارشناس دریایی مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم پیروز به ثبت مقاله ای با عنوان چگونگی تأثیر لنگراندازی شناورها و حضور توریست بر اجتماعات آبسنگ های مرجانی جزایر قشم در خلیج فارس (How Boat anchoring and Tourism affect coral reef communities in Qeshm Islands, Persian Gulf) در این سمپوزیوم شده است.

گفتنی است محمد غواصی کارشناس محیط زیست دریایی مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، به عنوان یکی از نویسندگان این مقالات به عنوان نماینده سازمان در این کنفرانس ها حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرنگاران؛ در دوره قبلی کنفرانس بین المللی آبسنگ های مرجانی عربی (Arabian Coral Reefs) مقاله ای دیگر در مورد آبسنگ های مرجانی خلیج فارس در حوزه جزیره قشم از سوی مدیریت محیط زیست قشم به ثبت رسیده بود که مهندس غواصی به عنوان نماینده سازمان جهت ارائه مقاله در آن کنفرانس حضور داشتند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16574

به "پذیرش دو مقاله علمی منطقه آزاد قشم در کنفرانس های علمی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش دو مقاله علمی منطقه آزاد قشم در کنفرانس های علمی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید