وقتی دولت ها در مقابل ارائه فهرست میراث جهانی در معرض خطر مقاومت می کنند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، از سال 2000 میلادی تا به امروز، میراث فرهنگی و بناهای تاریخی که در کشورهای مختلف جهان به دلیل تغییرات شرایط اقلیمی و نحوه زندگی بشر، در معرض خطر جدی قرار گرفته اند، به شدت رشد داشته است، اما متاسفانه دولت ها در برابر افشای این سایت های تاریخی و ارزشمند به شدت مقاومت می کنند.

وقتی دولت ها در مقابل ارائه فهرست میراث جهانی در معرض خطر مقاومت می کنند

در واقع مسئولان یونسکو معتقدند میراث در معرض خطر که هم اکنون در فهرست این مجموعه قرار گرفته است، به نوعی واقعی نیست و به نظر می رسد تعداد آن ها بیش از اینهاست.

محققان مرکز تحقیقاتی ARC نیز بر این باورند که میراث جهانی در معرض خطر به طور فزاینده ای سیاسی شده اند و به دلیل این سیاست زدگی شدیدی که رخ داده، اطلاعات کامل و دقیق از مقامات دولتی کشورها به جهانیان ارائه داده نمی شوند.

استراتژی های سیاسی با دید پائین، علم و تخصص محدود، لابی های صنعتی و معاملات سیاسی همگی از جمله عواملی هستند که دولت های جهان برای ارائه فهرست دقیق میراث جهانی در معرض خطر مقاومت کرده و از این مسئولیت مهم شانه خالی می کنند.

این در حالی است که حکمرانی ضعیف در این زمینه بسیار مشهود است که تنها مربوط به کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته نیست. حتی کشورهای ثروتمند نیز دچار ضعف در این زمینه هستند که نمی توان آن را نادیده گرفت. در این میان صنایع قدرتمند هستند که حاکمیت مضاعف و سرسختانه ای بر میراث فرهنگی و تاریخی خود دارند و اجازه نفوذ جهانیان به این مقوله مهم و بین المللی را نمی دهند.

این میراث جهانی در معرض خطر به شدت تحت تاثیر نوع زندگی انسان ها نیز قرار دارند که متاسفانه دولت ها تلاشی برای جلوگیری از این تاثیر مهم نمی کنند و اجازه می دهند این حاکمیت زندگی بشر بر میراث فرهنگی و تاریخی ادامه پیدا کند. مقامات دولتی سیاست های مختلفی را در پیش می گیرند که در میان آن ها میراث فرهنگی در الویت قرار ندارند و همین امر بزرگترین آسیب را به این حوزه وارد می کند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41836

به "وقتی دولت ها در مقابل ارائه فهرست میراث جهانی در معرض خطر مقاومت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی دولت ها در مقابل ارائه فهرست میراث جهانی در معرض خطر مقاومت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید