وزارت ارتباطات سند همکاری با هواوی امضا کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر ارتباطات در ملاقات با وزیر صنعت چین از گسترش همکاری های دو کشور درحوزه ICT و ماهواره اطلاع داد و گفت: درشرایط جدید، همکاری با کشور چین درحوزه ICT تحکیم می یابد.

وزارت ارتباطات سند همکاری با هواوی امضا کرد

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، محمود واعظی امروز با میائو وی -وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین- دیدار کرد و گفت: این دومین دیدار من با وزیر فناوری اطلاعات کشور خلق چین است.

وی هدف ازاین نشست را سیاست گذاری، حمایت و نظارت بر فعالیت شرکت های ایران و چین مطرح کرد و اضافه نمود: همکاری های دو جانبه در حوزه ICT و ماهواره میان دو کشور دنبال می گردد.

او با اشاره به اینکه پس از اجرای برجام، شکل همکاری با شرکت های چینی در حوزه ICT تحکیم می یابد، ادامه داد: کار تخصصی و فنی مشترک با چین در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سفر رییس جمهور چین به ایران فصل جدیدی در روابط دو کشور خواهد بود ادامه داد: انشالله فردا سند همکاری مشترکی میان ایران و چین در حوزه ICT توسط وزیر ارتباطات دو کشور، امضا می گردد.

وی بر گسترش روابط دو کشور پس از برطرف تحریم ها تاکید نمود و اضافه نمود: کمیته مشترکی برای پیگیری توافقات و مذاکرات میان دو کشور تشکیل می گردد.

او انتقال تکنولوژی همراه با دانش فنی میان دو کشور را ضروری دانست و ادامه داد: همکاری در زمینه فیبرنوری، نرم افزار، زیرساخت ازجمله محورهای مهم این نشست بود.

واعظی جذب سرمایه در حوزه ICT و استفاده از خط اعتباری که کشور چین در اختیار ایران قرار داده است را ضروری دانست و ادامه داد: کوشش می کنیم علاوه بر شرکت های چینی که در زمان تحریم با ایران همکاری داشته اند، شرکت های جدیدی به بازار اضافه نموده شوند.

در حاشیه این نشست که با حضور معاونان و روسای شرکت های خصوصی فعال در حوزه ICT ایران و چین برگزار گردید، سند همکاری میان مدیر کل امور بین الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات با شرکت هواوی امضا شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21696

به "وزارت ارتباطات سند همکاری با هواوی امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ارتباطات سند همکاری با هواوی امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید