واکنش شرکت نفت به گزارش آژانس غربی، صادرات نفت ایران کاهش نیافته است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ضمن تکذیب کاهش صادرات نفت خام به کشورهای چین و هند، دلیل کاهش مقطعی صادرات نفت خام به این دو کشور را شرح داد.

واکنش شرکت نفت به گزارش آژانس غربی، صادرات نفت ایران کاهش نیافته است

محسن قمصری در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، با اشاره به اینکه متوسط صادرات نفت خام ایران روزانه حدود یک میلیون بشکه است گفت: صادرات نفت خام در دوره هایی کاهش و یا افزایش دارد که این نوسان صادرات، کاهش محسوب نمی گردد؛ چرا که ممکن است پالایشگاه طرف قرارداد به دلایل فنی در یک ماه دریافت نفت خام خود را کاهش دهد اما به طور کل متوسط دریافت نفت را طبق قرارداد رعایت می نماید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش صادرات نفت خام ایران به دلایل نوسان برداشت بر درآمدهای نفتی کشور تأثیر نمی گذارد؟ گفت: این گونه نیست که همه پالایشگاههای طرف قرارداد با ایران در یک زمان دریافت نفت خام خود را کاهش دهند، بلکه زمانی که یک پالایشگاه خوراک خود را کاهش می دهد، پالایشگاههای دیگر خوراک بیشتری دریافت می نمایند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه حجم صادرات نفت خام به چین بیش از قرارداد با آنهاست گفت: البته چینی ها تا انتها سال سعی می نمایند که رقم واردات نفت خام از ایران را به رقم قرارداد برسانند.

وی در پاسخ به این مورد که بعضی معتقد هستند، کاهش صادرات نفت خام به چین به دلیل توقف فاینانس این کشور توسط بانک مرکزی ایران است اظهار کرد: این موضوع را خیلی بعید می دانم؛ چراکه چینی ها طبق قرارداد نفت خام برداشت می نمایند. شرکتهای چینی نیز مانند سایر شرکتهای دیگر نوسان برداشت دارند اما قطعا تا انتها سال طبق قرارداد عمل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگاران، آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود از بازار نفت اظهار داشت که صادرات نفت ایران شامل نفت خام و میعانات گازی، در ماه ژوئن، 26 درصد کاهش یافته و به یک میلیون و 80 هزار بشکه در روز رسیده است که ناشی از کاهش قابل توجه خرید دو مشتری آسیایی ایران است.

طبق این گزارش چین پس از افزایش حجم ذخایر استراتژیک خود، واردات نفت از ایران را در طی دو ماه 36 درصد کاهش داده و به 510 هزار بشکه در روز رسانده است.همچنین خرید نفت هند از ایران نیز در مدت مشابه 29 درصد کاهش یافته و به 141 هزار بشکه در روز رسیده است.

اگر چه این کمترین میزان صادرات نفت ایران از ماه اکتبر تاکنون است اما در انتها ماه رقم صادرات همچنان بیش از حجم توافق ژنو بوده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16845

به "واکنش شرکت نفت به گزارش آژانس غربی، صادرات نفت ایران کاهش نیافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شرکت نفت به گزارش آژانس غربی، صادرات نفت ایران کاهش نیافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید