واکنش سخنگوی دولت به طرح موضوع استعفای رئیس جمهور ، این روزها خواهد گذشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی دولت بیان کرد به طرح بعضی اصلاح طلبان برای استعفای رئیس جمهور به پیشنهاد جهانگیری اشاره نمود و گفت: به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس جمهوری مطرح نیست. من صمیمیتی هم با آقای جهانگیری دارم و زیاد گفت وگو می کنیم نه همچین ایده ای دارند و نه این موضوع صحت دارد.

واکنش سخنگوی دولت به طرح موضوع استعفای رئیس جمهور ، این روزها خواهد گذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود اظهار کرد: آمریکا با جایگزین کردن تحریم به جای جنگ مردم را هدف قرار داده است، تحریم جایگزین مدرن برای نسل کشی و جنگ بی صدا است. وی ادامه داد: آمریکا با فریب افکار عمومی خود می گوید دنبال جنگ نیست. افکار عمومی باید بداند تحریم سلامت، آرامش و امنیت همه ایرانیان را تحت تاثیر قرار داده است. مسئولان آمریکا اعتراف کردند که تحریم را هم طراز جنگ قرار داده اند.

  • بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت آزاد تاکید داریم

وی در ادامه با اشاره به جلسه شورای عالی فضای مجازی گفت: در این جلسه در رابطه با اینترنت و نگرانی های مربوط به آن صحبت شده است. همگان با اجماع کامل بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت آزاد تاکید کردند. به هیچ وجه نه تنها موضوع قطع اینترنت مطرح نیست، بلکه گسترش ارتباط اینترنت ایرانیان هم مورد تاکید قرار گرفته است. به اعتقاد من این جلسه هم به ابهامات پاسخ داده و هم شرایط سیاستگذاری آینده را تعیین نموده است. دولت یازدهم به گسترش اینترنت کوشش نموده است، این دولت سبب گسترش بازار دیجیتال شده است. ربیعی سپس گفت: آنچه که مطرح است تکمیل زیر ساخت های شبکه ملی است.

  • دولت از عملکرد تمامی وزرای خود دفاع می نماید

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به موضوع استیضاح بعضی وزرا گفت: ما معتقد هستیم به تعبیر امام خمینی (ره) مجلس در راس امور است. از این رو ما سوال از وزرا را حق قانونی مجلس می دانیم. ضروری است که ما چند نکته را در این ارتباط مطرح کنیم. در این موضوع استیضاح دقت گردد که منافع ملی حفظ گردد. الان بحث استیضاح چند وزیر کلیدی مطرح است.

وی ادامه داد: در اتفاقات اخیر وزیر کشور در میدان حضور داشت؛ اگر نمایندگان با تامل بنگرند، احتمالا می توانند با درک شرایط موجود تصمیم دقیق تری بگیرند. از سوی دیگر یک انتخابات مهم پیش رو داریم، برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات با امنیت و گستردگی بیش تر امروز در مقابل تحریم های آمریکا مهم است و طرح استیضاح وزیر کشور می تواند مسائلی ایجاد کند.

سخنگوی دولت با اشاره به آشنایی بیژن زنگه با بازارهای بین المللی نفت در زمان تحریم گفت: زنگه در خط مقدم جنگ با آمریکا است. در زمانی که جنگ، جنگ مالی به تعبیر آمریکایی ها است ما حتما وزرایی مثل وزیر نفت را برای کشورمان موثر می دانیم. وی در ادامه توضیح داد: دولت از تمامی وزرای خود و عملکرد آنان در حوزه های مختلف دفاع می نماید.

  • به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس جمهور مطرح نیست

ربیعی سپس به بعضی اقدامات وزیر آموزش و پرورش اشاره نمود و در پاسخ به سوال خبرنگاری که به طرح بعضی اصلاح طلبان برای استعفای رئیس جمهور به پیشنهاد جهانگیری اشاره نمود، گفت:به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس جمهور مطرح نیست. من صمیمیتی هم با آقای جهانگیری دارم و زیاد گفت وگو می کنیم نه همچین ایده ای دارند و نه این موضوع صحت دارد.

وی به همین دلیل ادامه داد: بعضی می گویند به دلیل اعتراض که نمی گذارند دولت کار کند رئیس جمهوری باید استعفا دهد. بعضی هم از ابتدای عمر دولت می گفتند دولت 6 ماه بیشتر نمی ماند، متاسفانه توجه نمی نمایند در چه شرایطی هستیم. اتفاقات که افتاده و فشارهایی که تحمیل شده را در نظر بگیرند. یکی از مسائل ما سخن نگفتن و اطلاع نرساندن بوده است. دولتی که در 6 سال کارنامه خوبی از قدرت خرید و اشتغال مردم داشته باید بگوید چرا می خواهید عامل تحریم را نادیده بگیرد؟ ما معتقد هستیم این روزها خواهد گذشت، همه کوشش خود را برای عبور از این روزها خواهد نمود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19119

به "واکنش سخنگوی دولت به طرح موضوع استعفای رئیس جمهور ، این روزها خواهد گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی دولت به طرح موضوع استعفای رئیس جمهور ، این روزها خواهد گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید