همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند منابع اقتصادی و اعتباری است، نباید تبعیضی در پرداخت ها وجود داشته باشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که تبعیضی در پرداخت حقوق بازنشستگان قدیم و جدید وجود داشته باشد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند منابع اقتصادی و اعتباری است، نباید تبعیضی در پرداخت ها وجود داشته باشد

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با ، با اشاره به نقش نمایندگان مجلس در تصویب طرح تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری، گفت: کمیسیون اشتغال مجلس از ابتدای تصویب طرح این، پیگیر موضوع بود و در تصویب آن هم نقش اساسی داشت.

او اضافه نمود: در مدت زمان اجرای قانون ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در یک سال و نیم گذشته، به نواقصی برخوردیم که بخشی از آن به موانع قانونی و قوانین اسلامی مربوط بود، این موضوع به صورت لایحه و طرح پیگیری شد و نمایندگانی که در تهیه اولیه آن نقش داشتند، پیشنهادهای اصلاحی را آماده کردند.

شریعتمداری با بیان اینکه در فراکسیون اشتغال مطالبی در راستای بعضی اصلاحات اجرا شده در قانون بیان شد، اظهار کرد: کلیات طرح نمایندگان برای اصلاحات قانون تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید و امیدواریم، جزئیات این طرح هم به تصویب رسیده و به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود گذشت دو سال از همسان سازی حقوق بازنشستگان، هنوز اجرایی نشده است، توضیح داد: نمایندگان مجلس با آگاهی نسبت به منابع و بودجه نظرات کارشناسی ارائه می دهند؛ برای اجرایی کردن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تا سال گذشته تنها در حوزه صندق بازنشستگی کشوری نیازمند 15 هزار میلیارد تومان منابع بودیم؛ البته باید به این نکته توجه کنیم که این رقم در سال 98 افزایش پیدا خواهد نمود.

سال جاری توانسته ایم حدود 18 درصد صندوق تامین اجتماعی را تامین کنیم

او در ادامه با اشاره به قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان اضافه نمود: این مسئله حق قانونی و قطعی بازنشستگان است و ما به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که تبعیضی در پرداخت حقوق بازنشستگان قدیم و جدید وجود داشته باشد، اما اجرایی کردن آن نیازمند منابع اقتصادی و اعتباری است؛ سال جاری ما بین 14 تا 18 درصد توانسته ایم نسبت به اصلاح قانون همسان سازی حقوق بازنشستگی کشوری و صندوق تامین اجتماعی را تامین کنیم.

شریعتمداری در خاتمه اظهار داشت: ما باید بتوانیم با یاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان را تامین کنیم تا این مسئله در نهایت حل گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14587

به "همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند منابع اقتصادی و اعتباری است، نباید تبعیضی در پرداخت ها وجود داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند منابع اقتصادی و اعتباری است، نباید تبعیضی در پرداخت ها وجود داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید