هشدار مسئولان انصارالله به عربستان و امارات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اعضای جنبش انصارالله با اشاره به عملیات نظامی این جنبش علیه فرودگاه و مراکز نفتی عربستان به امارات و عربستان درخصوص ادامه دادن به تجاوزات به یمن و درگیری ها در جنوب این کشور برای تجزیه آن هشدار دادند.

هشدار مسئولان انصارالله به عربستان و امارات
  • القحوم: تا آخرین نفس می جنگیم

علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در گفت وگو با شبه خبری المیادین گفت که حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن با پهپاد قاصف (k2) به فرودگاه بین المللی أبها پیغام های امنیتی و سیاسی مهمی به همراه داشت؛ وی هشدار داد که حمله بعدی علیه امارات خواهد بود.

این مقام انصارالله تأکید کرد: تا آخرین نفس در دفاع از یمن می جنگیم و چیزی برای از دست دادن نداریم و همه پروژه های دشمنانا را ناکام خواهیم گذاشت.

القحوم اضافه نمود که ما پروژه های متجاوزان برای تجزیه یمن را نمی پذیریم و یمنی ها از سرزمین و امت خود دفاع خواهند کرد.

این عضو انصارالله به عربستان و متحدان آن هشدار داد که تجاوز به یمن را متوقف نمایند، چرا که آنها تا آخرین نفس و حتی با سنگ به مقابله با متجاوزان ادامه خواهند داد.

وی اضافه نمود: عربستان باید در برآوردهای خود بازنگری نموده و مطلع باشد که ما هیمنه آن بر یمن را در حالی که قدرتمندتر و پر صلابت تر شده ایم، نمی پذیریم. ما می دانیم که تجاوز عربستان به یمن به خواست نظام آمریکا است.

القحوم همچنین توضیح داد که علمیات نیروهای انصارالله علیه میدان و پالایشگاه الشیبه عملیاتی بازدارنده و در چارچوب پاسخگویی به تجاوزات مکرر ائتلاف متجاوز به یمن است چرا که دشمنان ما تنها زبان زور می فهمند.

  • البخیتی: توازن قدرت نظامی به نفع انصارالله است

محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله نیز خطاب به عربستان هشدار داد که منفعت شما در صلح است، چرا که موازین قدرت تغییر نموده و ملت یمن می داند که مقاومت و پایداری تنها گزینه وادار کردن سعودی ها به مذاکره است.

وی اضافه نمود: عربستان می تواند با خسارت کمتر و حفظ آبرو از این جنگ خارج گردد، اما اگر بر تجاوز بر یمن اصرار کند سرانجام جنگ سرانجام سعودی ها نیز خواهد بود.

البخیتی توضیح داد که پیشرفت قدرت نظامی انصارالله به مرحله ای رسیده که بالگردهای جنگی آپاچی را در میدان جنگ مهار می نماید.

وی اضافه نمود: اگر عربستان تجاوزات خود را به یمن متوقف کند، نیروهای انصارالله نیز حمله به عمق این کشور را متوقف می نمایند.

این عضو انصاالله همچنین درباره درگیری ها در شهر عدن در جنوب یمن نیز گفت: هدف تجاوز گران تجزیه یمن است.

وی اشاره نمود که هرگونه گفت و گویی میان جناح های سیاسی یمنی باید با مشارکت انصارالله، کنگره ملی یمن و جنبش الاصلاح و شورای انتقالی یمن صورت گیرد.

  • راشد: حمله آینده علیه امارات خواهد بود

به همین دلیل سرتیپ عزیز راشد سرهنگ و پژوهشگر امور نظامی یمنی گفت: حمله به مواضعی در عمق عربستان دستاوردی اطلاعاتی، نظامی و راهبردی انصارالله است.

وی اضافه نمود: حملات اخیر انصارالله پیغام های مهمی برای عربستان و امارات بویژه درباره حوادث شهر عدن در جنوب این کشور و درگیری متجاوزان با یکدیگر دارد.

ابراهیم: عملیات نظامی انصارالله حلقه را علیه سعودی ها تنگ تر نموده است

طارق ابراهیم خبرنگار و پژوهشگر امور یمن نیز گفت که عملیات اخیر انصاالله در شرق عربستان عرصه را عربستان تنگ تر نموده و آن را مجبور به گفت و گو خواهد نمود.

سرتیپ سوری محمد عباس نیز در گفت وگو با المیادین گفت: ارتش یمن دارای ابتکار عمل حمله راهبردی است و ریاض شهرت و اعتبار خود را به دلیل جنگ یمن از دست داده و عربستان از واقعیت و عقلانیت در تفسیر نتایج جنگ یمن به دور است.

وی تاکید نمود: نیروهای انصارالله دارای قدرت بازدارندگی در مقابل سعودی ها هستند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به حملات اخیر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، روز شنبه با 10 پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) را در شرق این کشور و در نزدیکی مرزهای مشترک با امارات هدف حمله قرار دادند.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان این حمله را تأیید و از وقوع آتش سوزی جزئی در آن اطلاع داد.

میدان و پالایشگاه مذکور از بزرگترین مخزن های نفتی عربستان با ظرفیت بیش از یک میلیارد بشکه نفت است.

یگان موشکی ارتش یمن آدینه شب نیز با یک فروند موشک زلزال 1 مواضع نظامیان سعودی را در استان عسیر واقع در جنوب عربستان هدف قرار داد.

یگان پهپادی یمن در سه ماه گذشته، 50 عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله 16 مورد آن به فرودگاه أبها، 14 مورد به فرودگاه جیزان، 11 مورد به فرودگاه نجران و 9 مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

همچنین در ماه جولای (تیر)، 23 عملیات توسط یگان پهپادی یمن صورت گرفته که 18 مورد آن با موشک قاصف 2 به فرودگاه ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده است، اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که به تدریج در صدد خروج از این ائتلاف است.

شورای انتقالی یمن (وابسته به امارات) که از هفته گذشته با نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن (مورد حمایت عربستان) در شهر عدن وارد درگیری مسلحانه شد با صدور بیانیه ای از اداره مستقل استان های جنوبی یمن توسط این شورا اطلاع داده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12452

به "هشدار مسئولان انصارالله به عربستان و امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مسئولان انصارالله به عربستان و امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید