نماینده آمریکایی: نظام سرمایه داری اصلاح ناپذیر است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - الکساندریا اوکاسیو-کورتز عضو جوان مجلس نمایندگان آمریکا در حمله ای به سرمایه داری و با انتقاد از نابرابری در جامعه ایالت متحده گفت که این نظام اصلاح ناپذیر است.

نماینده آمریکایی: نظام سرمایه داری اصلاح ناپذیر است

به گزارش یکشنبه شب خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، این نماینده 29 ساله که از ایالت نیویورک به مجلس نمایندگان راه یافته است، گفت: سرمایه داری یک ایدئولوژی مبتنی بر سرمایه است و مهمترین چیز در آن تمرکز سرمایه و افزایش سود است.

وی که خود را سوسیال دموکرات می خواند در سخنانی در تگزاس گفت که کوشش سرمایه داری برای افزایش سود به زیان مردم و محیط زیست تمام می گردد و از نظر من سرمایه داری اصلاح ناپذیر است.

این نماینده آمریکا ادامه داد: فزونی دادن سود بر همه چیزهای دیگر در جامعه تبعاتی دارد و امروز با این تبعات مواجهیم. این یعنی اینکه مردم توان اقتصادی زندگی کردن ندارند. به نظر من، این مدل پایدار نیست.

اوکاسیو-کورتز گفت که سیاستمداران محافظه کار مردم را می ترسانند و می گویند که سوسیالیسم به معنای کنترل دولت بر کسب و کار آنها است. وی اضافه کرد: اما ما حالا باید از این بترسیم که شرکت ها کنترل دولت ما را دست گرفته اند.

این نماینده دموکرات تاکید نمود به رغم ثروتمندتر شدن آمریکا ثروت همیشه در اختیار عده کمتری قرار می گیرد. وی با اشاره به افزایش شمار بی خانمان ها در شهر نیویورک و همچنین افزایش آمار پنتهاوس های خالی در این شهر گفت: زندگی در یک جامعه نابرابر حس خوبی ندارد.

جمهوریخواهان، اوکاسیو-کورتز و بعضی دیگر از دموکرات های همفکر او را به کوشش برای سوق دادن آمریکا به سمت سوسیالیسم متهم نموده اند. اما اعضای ارشد حزب دموکرات این اتهام را رد نموده اند.

شبک**9423**1908

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5354

به "نماینده آمریکایی: نظام سرمایه داری اصلاح ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکایی: نظام سرمایه داری اصلاح ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید