موج بارش شدید باران از ایران و افغانستان به تاجیکستان رسید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی مرکز هواشناسی تاجیکستان از ورود توده آب و هوا از سمت ایران و افغانستان به این کشور هشدار داد.

موج بارش شدید باران از ایران و افغانستان به تاجیکستان رسید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، جمیله بید الله اف اوا سخنگوی مرکز هواشناسی تاجیکستان از ورود توده آب و هوا از سمت ایران و افغانستان به این کشور هشدار داد.

وی در این زمینه گفت: بارش شدید باران طی روزهای اخیر در تاجیکستان با ورود توده آب و هوا از سمت ایران و افغانستان مرتبط است که ده ها قربانی و خسارات اقتصادی را به دنبال داشت.

بید الله اف اوا اضافه کرد: البته این توده آب و هوایی قدرتی را که در ایران و افغانستان داشت از دست داده اما حتی با این نیرو قادر است در تاجیکستان عواقب نامطلوبی را به بار آورد.

سخنگوی مرکز هواشناسی تاجیکستان در ادامه به ساکنان و گردشگران این کشور هشدار داد تا اول آوریل از سفر به مناطق کوهستانی خودداری نمایند.

بنابه سخنانی امیده یوسفی سخنگوی کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان تنها شب گذشته در مناطق مختلف تاجیکستان 20 مورد سقوط بهمن و ریزش سنگ ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه منطقه آسیب پذیر تعیین شده که بزرگراه دوشنبه - چناق، دوشنبه - لخش و منطقه کولاب استان ختلان از جمله آن است.

دو روز قبل بر اثر آمدن بهمن در یکی از نواحی منطقه شرقی تاجیکستان راه، خط برق و باغ ها تخریب و تعداد زیادی از دام ساکنان محلی کشته شدند.

انتهای پیغام/.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5999

به "موج بارش شدید باران از ایران و افغانستان به تاجیکستان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج بارش شدید باران از ایران و افغانستان به تاجیکستان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید