ممنوعیت جذب خارجی ها ربطی به پرونده ویلموتس ندارد، ذات فدراسیون فوتبال محرمانه است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ گفت: محدودیت جذب بازیکنان یا مربی خارجی ربطی به پرونده ویلموتس ندارد و حالت دلسوزانه دارد!

ممنوعیت جذب خارجی ها ربطی به پرونده ویلموتس ندارد، ذات فدراسیون فوتبال محرمانه است

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، هوشنگ نصیرزاده در خصوص دستور سازمان لیگ مبنی بر عدم اجازه به باشگاه ها برای جذب مربی یا بازیکن خارجی گفت: با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد در واقع بسیاری از باشگاه های ما به خاطر اجرای بد قراردادها که باعث شده بازیکنان خارجی شکایت نمایند و باشگاه های ما محکوم شوند این تصمیم گرفته شد. فعلاً برای فصل 99 و 1400 بازیکن و مربی خارجی جذب نگردد و اگر شد این نفرات قرارداد خود را تمدید نمایند. به خاطر این که بازیکنانی که فعلاً در لیگ ایران حضور دارند و ممکن است قرارداد چند ساله با باشگاه مورد نظر بسته باشند آنها جذب باشگاه های دیگر نشوند و بازارگرمی ایجاد نمایند اگر هر کدام از آنها قراردادشان به خاتمه رسیده و قصد تمدید دارد باید با همین باشگاهی که در آن حضور داشته تمدید کند.

وی گفت: این محدودیت ها از این باب در نظر گرفته شده است که بخشی از شکایات کمتر گردد و با توجه به مشکل ارزی هم که هم اکنون در کشور وجود دارد، می تواند به مسائل باشگاه های ما اضافه کند از این نظر این مصوبه امروز تصویب شد و حالا باید منتظر مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باشیم.

نصیرزاده که با برنامه بی قاب بی نقاب مصاحبه می کرد، در پاسخ به این سوال که این موضوع پاک کردن صورت مسئله نیست مطرح کرد: اصلا ربطی به موضوعات اخیر ندارد. قبل از این هم صحبت شده بود که این محدودیت را داشته باشیم و وزارت ورزش هم ممنوع نموده بود ولی با این توصیف این مصوبه ربطی به ماجرای پرونده شکایت ویلموتس ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از این که وزارت ورزش ممنوعیت جذب بازیکن خارجی جدید برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را معین کرد سازمان لیگ این تصمیم را نگرفت، گفت: طبق اصل 45 قانون اساسی تیم های استقلال و پرسپولیس مصادره شده است و دولت به نمایندگی از مردم آنها را اداره می نماید. برای وزارت ورزش این حق وجود دارد که برای دو باشگاهی که در اختیارش است تصمیم گیری کند. از طرف دیگر در سایر تیم ها با چند باشگاه خصوصی هم داریم مثل تراکتور، ماشین سازی نساجی و شهر خودرو در خصوص این باشگاه ها تصمیم گیری سخت بود و حتی اگر خاطرتان باشد سازمان بازرسی کل کشور عنوان نموده بود به خاطر مسائل ارزی اردوی برون مرزی نداشته باشید باشگاه تراکتور اعلام نموده به کسی این موضوع مربوط نیست و از نظر حقوقی هم درست می گفتند چون باشگاه خصوص از جیب هزینه می نمایند و به اردوی برون مرزی هم اعزام شدند. در واقع از حیث مسائل حقوقی مالک باشگاه تراکتور درست می گفت. ما ممنوعیت ورود بازیکنان خارجی را برای این گذاشتیم که به طور عام یک حالت دلسوزان است.

عضو هیئت رئیس سازمان لیگ در خصوص قرارداد ویلموتس گفت: شاید اگر فدراسیون فوتبال این پول را در اختیار داشت؛ همان موقع حق و حقوق ویلموتس را پرداخت می کرد. ولی وقتی چندین ماه به تعویق افتاد این اتفاقات رقم خورد. زمانی که قرارداد ویلموتس منعقد شد؛ عنوان شده در صورت فسخ قرارداد از هر دو طرف، سه ماه غرامت آن را فدراسیون فوتبال پرداخت کند. دلیل اصلی قرار دادن این سه ماه این بوده است که فیفا عنوان نموده بوده وقتی قراردادی بین باشگاه و بازیکن مربی و باشگاه یا فدراسیون فوتبال با هرجا منعقد می گردد باید شروط مثبتی که برای یک طرف گذاشته می گردد برای طرف مقابل هم در نظر گرفته گردد که قابل اجرا باشد. به همین خاطر فدراسیون سه ماه را در قرارداد عنوان نموده است اما در اینجا یک نفر بچه زرنگ بوده و یک مبلغ معین جلوی سه ماه فسخ قرارداد ویلموتس گذاشته که این موضوع خیلی نامعین است.

وی در پاسخ به این سوال که مگر تیم حقوقی نبوده است؛ مطرح کرد: متاسفانه ذات فدراسیون محرمانه است و و من حتی نمی دانم که آیا تیم حقوقی با رئیس فدراسیون در بروکسل حضور داشته یا خیر.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که این خود یک ضعف است که ما نمیدانیم یک تیم حقوقی آیا با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در بروکسل حضور داشته یا خیر مطرح کرد: ما جز افرادی نبودیم که باید آگاه می بودیم. در حال حاضر برای دادگاه تجدیدنظر قوانین سوئیس حاکم است و ما باید یک نفر را داشته باشیم که به قوانین مدنی کشور سوئیس تسلط داشته باشد. در مسائل حقوقی حتی یک کلمه یا یک حرف بار حقوقی دارد و وقتی که از کلمه یا استفاده می گردد باید قبل و بعد این حرف برابر باشد.

نصیرزاده در واکنش به اظهارات طالقانی که عنوان نموده بود ما 100 میلیون دلار در 4 سال گذشته درآمد زایی نموده ایم گفت: برای من هم این موضوع خیلی تعجب آور بود که این مبلغ بیشتر از چندین میلیارد و به تومان هم بوده و با توجه به تغییرات ارزی خیلی کم بوده است.

4057/

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39071

به "ممنوعیت جذب خارجی ها ربطی به پرونده ویلموتس ندارد، ذات فدراسیون فوتبال محرمانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت جذب خارجی ها ربطی به پرونده ویلموتس ندارد، ذات فدراسیون فوتبال محرمانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید