مقابله با شیوع کرونا به وسیله بلوتوث موبایل

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، از توسعه یک اپلیکیشن ردیابی COVID-19 اروپایی که از داده ها محافظت نموده، اما مکان کاربران آن را ذخیره نمی کند، استقبال کرد.

مقابله با شیوع کرونا به وسیله بلوتوث موبایل

به گزارش خبرنگاران به نقل از ان پی آر، این برنامه که با ابتکار عمل اروپایی ها تهیه شده است، از بلوتوث تلفن های همراه برای ارتباط بین کاربران استفاده می نماید. روش کار به این صورت است که کاربران در صورت نزدیک شدن به شخصی که آزمایش COVID-19 را داده باشد، پیامی را به وسیله بلوتوث تلفن همراه او دریافت می نمایند.

این ابتکار که با عنوان ردیابی حریم شخصی پان - اروپایی (PEPP-PT) شناخته می گردد، توسط جمعی از متخصصان و دانشمندان دست کم 8 کشور اروپایی و به سرپرستی موسسه Fraunhofer Heinrich Hertz آلمان تهیه شده است. پزشکان نیز می توانند با دریافت مجوز از افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده است، اطلاعات را در یک سرور مرکزی قرار داده و از آن استفاده نمایند.

سازندگان این اپلیکیشن می گویند، امکان ردیابی دقیق تر افراد در معرض خطر می تواند باعث گردد تا مسائل قرنطینه در سراسر اروپا که فعالیت های مالی را متوقف نموده است، کاهش یابد.

اپیدمیولوژیست ها می گویند که این نوع ردیابی می توان شامل آنالیز دقیق تر اوج گیری شیوع ویروس هم باشد. این برنامه بدون استفاده از نام در ارتباط بلوتوثی و بدون ذخیره سازی داده های مربوط به مکان، الزامات آیین نامه حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی اتحادیه اروپا را کاملا رعایت می نماید.

بعضی از کشورهای آسیایی نیز از تلفن های هوشمند برای ردیابی گسترش ویروس کرونا و اجرای دستورات مربوط به قرنطینه سازی استفاده نموده اند؛ اگرچه روش های این کشورها، قوانین سختگیرانه محافظت از داده ها در اروپا را نقض می نماید. دولت آلمان میخواهد تا اواسط ماه آوریل این اپلیکیشن را راه اندازی کند.

  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره ابتلای جوانان به ویروس کرونا

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست وزیران ایالتی این کشور چهارشنبه گذشته در جلسه مشترکی توافق کردند که مقررات وضع شده و محدودیت های زندگی اجتماعی ناشی از گسترش ویروس کرونا تا انتها تعطیلات عید پاک یعنی نوزدهم آوریل (31 فروردین) ادامه پیدا کند. بر این اساس شهروندان آلمانی اجازه مسافرت در روزهای عید پاک را ندارند و دید و بازدیدهای معمول با خویشاوندان و دوستان نیز تا انتها این تعطیلات ممنوع خواهد بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27676

به "مقابله با شیوع کرونا به وسیله بلوتوث موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با شیوع کرونا به وسیله بلوتوث موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید