معلم کارآمد، اساس پرورش نیروی انسانی موثر است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، خلیل رنجبر در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی تربیت مدرس (معلم با مهارت های چندگانه) ویژه معلمین دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور، اظهارداشت: نظام آموزشی برای بقا و تداوم حرکت تکاملی خود به تربیت و تأمین معلمانی پرورش یافته، ماهر و توانمند در عرصه های مختلف تعلیم و تربیت نیازمند است.

معلم کارآمد، اساس پرورش نیروی انسانی موثر است

وی اضافه نمود: در مرحله اول از برگزاری کارگاه کشوری تربیت مدرس که در چهار مرحله و در فاصله زمانی شهریور ماه تا آذر ماه جاری در سنندج برگزار می گردد 41 نفر از معلمان برگزیده آموزش و پرورش با احتیاجهای ویژه شهرستان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، لرستان، ایلام، همدان، کرمانشاه، مرکزی و کردستان شرکت می نمایند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ادامه داد: با توجه به احتیاج آموزش و پرورش به معلمان کارآمد، متخصص، ماهر و کاردان، سیاست ها، رویه ها و مقاصد طراحی گردیده در آموزش و پرورش استثنایی کشور برای تأمین معلمان با دانش کافی، نگرش درست و دارای مهارت های لازم در کلاس، مدرسه و جامعه مهیا گردیده است.

رنجبر با بیان اینکه معلمی باید در آموزش وپرورش ویژه تربیت گردد که هدفش فقط آموزش های موضوعی و تک بعدی نباشد، یادآور شد: توسعه کشور در مدرسه که محل کسب تجربه های تربیتی و تربیت رسمی به شمار می رود شکل می گیرد و نبود نیروی انسانی متخصص و آشنا به شیوه های نوین بر کیفیت آموزشی تأثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه گفت: هر چقدر معلمانی قوی تر، فعال تر و پویاتر داشته باشیم به همان اندازه نیز دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت تر خواهد بود چرا که توسعه در جوامع مختلف به واسطه آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اظهارداشت: از این رو در راستای ارتقاه صندلی آموزشی معلمان، بهسازی مهارت ها، شایستگی های حرفه ای و تربیت نیروی انسانی متخصص، آموزش و پرورش استثنایی کشور در سه قطب برگزیده کشور شامل استان های گلستان، فارس و کردستان با همکاری دفتر یونیسف و مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش اقدام به برگزاری کارگاه تربیت مدرس ویژه 128 نفر از معلمان برگزیده آموزش و پرورش استثنایی سراسرکشور کرده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 979

به "معلم کارآمد، اساس پرورش نیروی انسانی موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم کارآمد، اساس پرورش نیروی انسانی موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید