مسائل کشور بدون استمداد از علوم انسانی، قابل حل نیست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حداد عادل گفت: جشنواره فارابی این پیام را می رساند که مسائل کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست.

مسائل کشور بدون استمداد از علوم انسانی، قابل حل نیست

به گزارش خبرنگار غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فارابی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی اظهار کرد: انتخاب نام فارابی برای این جشنواره بسیار شایسته است، برای اینکه جوانان ما بدانند که ما وارث فرهنگ و تمدنی هستیم که معلمانی مثل فارابی را در خود پرورش داده و دوم اینکه و علوم انسانی نزد ما سنت و سابقه دارد.

حداد عادل ادامه داد: باید این جشنواره پیامی به جامعه و مسئولان برساند که مسائل کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست.

او ادامه داد: معمولا چنین تصور می شود که مسائل کشور به دست مهندسان و... قابل حل است بنابراین برای علوم انسانی شان کاربردی کمتری متصور می شوند. جشنواره فارابی باید نقش کاربردی در حوزه علوم انسانی را تبیین کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: علوم انسانی نیاز به نوسازی و بازسازی دارد. باید از تجربه های جهان استفاده کنیم و در عین حال از تقلید کورکورانه پرهیز کنیم.

به گفته حداد عادل، در شورای عالی انقلاب فرهنگی اراده برای ارتقای علوم انسانی پدید آمده که نتیجه آن تشکیل شورای تحول علوم انسانی است که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند. شورای تحول در روزآمدی، اسلامی کردن، کارآمدی و بومی سازی علوم انسانی که چهار هدف ما است کمک می کند.

  • حفظ استقلال دانشگاه ها نیازمند تقویت شبکه نخبگان است

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38374

به "مسائل کشور بدون استمداد از علوم انسانی، قابل حل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل کشور بدون استمداد از علوم انسانی، قابل حل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید