مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش راه اندازی می گردد ، اعطای گرنت فناوری به سرانجام نامه های ارشد و دکتری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس سرای نوآوری چرم و کفش دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای گرنت فناوری به سرانجام نامه های ارشد و دکتری و راه اندازی مدرسه عالی مهارتیدر حوزه چرم و کفش اطلاع داد.

مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش راه اندازی می گردد ، اعطای گرنت فناوری به سرانجام نامه های ارشد و دکتری

مرتضی محمودزاده رئیس سرای نوآوری چرم و کفش دانشگاه آزاد واحد تبریز در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران با اشاره به اینکه سرای نوآوری چرم و کفش واحد تبریز یکی از سرا های نوآوری مساله محور است که در حوزه یکی از صنایع اصیل و قدیمی شهر تبریز فعالیت دارد، اعلام کرد: راه اندازی این سرا با توجه به رویکرد آن، نیازمند ایجاد یا سازماندهی مجدد فعالیت های درون دانشگاه از یک طرف و ارتباطات بیرونی آن از طرف دیگر بوده است.

وی ادامه داد: لذا ورود به این حوزه به وسیله دانشگاه مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار بیشتری شد که به لطف خداوند طی هفت ماه گذشته از زمان آغاز بکار آن بسیاری از این موارد به انتها رسید و یا در آستانه بهره برداری نهاده شد.

راه اندازی مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش

وی ایجاد زنجیره ارتباطی قوی و گسست ناپذیر بین اجزاء اکوسیستم نوآوری را به اسم برنامه ویژه این سرای نوآوری دانست و اضافه کرد: فعالیت های ما در چند بخش مجزا پیگیری شد. از جمله جذب تسهیلات حمایتی از معاونت علمی ریاست جمهوری و تجهیز و نوسازی ساختمان سرای نوآوری به متراژ تقریبی 1700 متر مربع (در حال تجهیز)، عقد قرارداد با پارک علم و فناوری استان و راه اندازی مرکز رشد مشترک در زمینه تخصصی چرم و کفش و اخذ تسهیلات حمایتی از معاونت علمی ریاست جمهوری (به وسیله پارک) به منظور تجهیز و نوسازی ساختمان تازه مرکز رشد به متراژ تقریبی 2300 مترمربع و در 5 طبقه از جمله این اقدامات است.

محمودزاده به اخذ مجوز راه اندازی شتابدهنده تخصصی چرم و کفش و اقدام برای راه اندازی آن با مشارکت بخش خصوصی و تخصیص 5 هکتار از اراضی مجتمع شماره 2 دانشگاه به اسم ناحیه نوآوری جهت واگذاری به شرکت های دانش بنیان با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان به وسیله سرای نوآوری چرم و کفش واحد تبریز هم اشاره نمود و گفت: ما در طی این مدت راه اندازی مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و مشارکت جدی اهالی صنعت را در دستور کار قرار دادیم و به انضمام آن استقرار مرکز تحقیق و توسعه چرم و کفش تبریز در دانشگاه با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور جذب حمایت های مصوب سازمان یونیدو جهت توسعه مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش هم محقق شد.

هدفگذاری عایدی 20 میلیارد ریالی در 1400 با فراوری حداقل 4 محصول استراتژیک

وی ادامه داد: سرای نوآوری چرم و کفش به علت نوپا بودن شرکت های مستقر، در سال 1399 عایدیی نداشته، اما با پیش بینی عرضه حداقل 4 محصول استراتژیک خود به بازار در سال 1400 عایدیی حدود 20 میلیارد ریال برای این سال را هدفگذاری نموده است.

استقرار 10 هسته و واحد فناور/ پیش بینی استقرار حداقل 30 هسته فناور تا انتها امسال

رئیس سرای نوآوری چرم و کفش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز توضیح داد: در حال حاضر 10 هسته و واحد فناور بطور تخصصی در زمینه چرم و کفش در این سرای نوآوری مستقر هستند که با آغاز بکار شتابدهنده تخصصی و برگزاری چالش های فناوری پیش بینی شده در سال 1400 استقرار حداقل 30 هسته یا واحد فناور دیگر را ببینیم.

امضا 20 قرارداد همکاری با شرکت ها و واحد های فراوریی

محمودزاده با تاکید براینکه سرای نوآوری چرم و کفش به جرات یکی از پیشروترین سرا ها درحوزه تعاملات برون دانشگاهی و ارتباط با اهالی این صنعت است، اسم کرد: تقریبا تمامی فراوریکنندگان عظیم این صنعت مستقر در شهر تبریز ارتباط بسیار نزدیکی با سرا در قالب تفاهم نامه های همکاری و یا برنامه ریزی برای مشارکت در شتابدهنده یا سایر فعالیت ها را دارند. برهمین اساس حدود 20 قرارداد همکاری با شرکت ها و واحد های فراوریی در قالب تحقیق و توسعه خصوصی یا تفاهم نامه های همکاری به امضا رسیده است.

اعطا گرنت فناوری در حوزه چرم و کفش به انتها نامه های ارشد و دکتری

وی برگزاری منظم چالش های فناوری صنعت چرم و کفش را در جهت احصا و شناسایی ایده ها و طرح های خلاقانه دانست و گفت: برنامه ریزی های لازم برای اعطا گرنت فناوری در حوزه چرم و کفش به انتها نامه های ارشد و دکتری در قالب طرح پایش چرم و کفش با مشارکت دبیرخانه برنامه های علمی استان اجرا شده است.

برنامه ریزی لازم برای راه اندازی آزمایشگاه استاندارد چرم و کفش

رئیس سرای نوآوری چرم و کفش واحد تبریز از برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی آزمایشگاه های استاندارد چرم و کفش و بعلاوه تدوین و اجرای استاندارد های این صنعت، با هدف ارتقا بیش از پیش کیفیت محصولات و افزایش صادرات اطلاع داد و توضیح داد: فراوری دانش فنی کالا ها و مواد اولیه استراتژیک مصرفی این صنعت و فراوری محصولات نوآورانه به منظور افزایش ارزش اضافه نموده چرم فراوریی در کشور را به صورت جدی دنبال می کنیم.

به گفته محمودزاده افزایش ظرفیت فراوری و طراحی ماشین آلات و قالب های مورد استفاده در صنعت، طراحی محصول با هدف افزایش صادرات و ارتقا توان بازاریابی داخلی و بین الملل از جمله برنامه های اصلی سرای نوآوری چرم و کفش است که با هدف توسعه توانمندی متخصصین و فعالان این حوزه پیگیری و دنبال می گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59773

به "مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش راه اندازی می گردد ، اعطای گرنت فناوری به سرانجام نامه های ارشد و دکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش راه اندازی می گردد ، اعطای گرنت فناوری به سرانجام نامه های ارشد و دکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید