لاوروف: آماده کمک به ونزوئلا برای تحقیق درباره تجاوز مزدوران هستیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه روسیه با تأکید بر قانونی بودن همکاری های مسکو-کاراکاس و ارائه کمک های انسان محبت آمیز به ونزوئلا، گفت: در صورت درخواست، نیروهای ویژه روس در تحقیقات درباره تجاوز مزدوران خارجی به این کشور کمک می کنند.

لاوروف: آماده کمک به ونزوئلا برای تحقیق درباره تجاوز مزدوران هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور آمادگی دارند که در صورت درخواست مقامات کاراکاس، به ونزوئلا در تحقیقات پیرامون تجاوز مزدوران خارجی به این کشور کمک کنند.

لاوروف در پایان نشست شورای وزیران کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع که بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار گشت، گفت: در رابطه با اشکال مختلف همکاری روسیه با ونزوئلا، از جمله بررسی تجاوز اخیر مزدوران خارجی به ونزوئلا با هدف خرابکاری، حملات تروریستی و سرنگونی رئیس جمهور قانونی این، نیروهای ویژه ما با همتایان ونزوئلایی در تماس هستند و اگر براساس توافقات مربوطه، درخواست کمکی در این زمینه دریافت شود، البته در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که تمام تماس ها با ونزوئلا به صورت قانونی انجام می شود، یعنی در چارچوب اسناد و موافقت نامه های بین دولتی است که توسط مجالس دو کشور به تصویب رسیده و کاملاً قانونی هستند.

لاوروف اضافه نمود: ما مطمئناً به ونزوئلا، از جمله با ارائه کمک های انسان محبت آمیز کمک می کنیم، ونزوئلا اکنون سعی با تحریم های غیرقانونی علیه این کشور کنار آید. در عین حال، غربی ها دولت رئیس جمهور مادورو را متهم می کنند که قادر به تغذیه مردم کشور خود نیست. ولی ما به همراه سایر کشورهای دوست، کمکهای انسانی، از جمله ارسال انواع داروها و تجهیزات اولیه پزشکی را به ونزوئلا ارائه می دهیم.

قصد روسیه برای گفتگو با آمریکا درباره ثبات راهبردی

وزیر امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد که مقامات مسکو قصد دارند در آینده نزدیک رایزنی هایی درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی با ایالات متحده انجام دهند.

وی گفت: در آینده نزدیک، ما تماس هایی با مقامات واشنگتن خواهیم داشت که از جمله آنها گفتگو درباره موضوعات مربوط به ثبات راهبردی و امنیت جهانی است.

سرگئی لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه آماده است تا حتی همین فردا، یک کنفرانس ویدئویی بین رهبران کشورهای پنج عضو دائم شورای امنیت درباره شرایط بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان برگزار کند.

وی یادآور شد که تاریخ برگزاری نشست حضوری رهبران کشورهای عضو دائم شورای امنیت هم وقتی مشخص خواهد شد که زمان پایان شیوع بیماری کووید-19 روشن شود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31759

به "لاوروف: آماده کمک به ونزوئلا برای تحقیق درباره تجاوز مزدوران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: آماده کمک به ونزوئلا برای تحقیق درباره تجاوز مزدوران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید