قوانین جدید لیگ ملت های والیبال به دلیل کرونا اعلام شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بدلیل شیوع کرونا قوانین جدیدی برای لیگ ملت های والیبال 2021 وضع شده است.

قوانین جدید لیگ ملت های والیبال به دلیل کرونا اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، لیگ ملت های 2021 در حالی در شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهد شد که این رقابت ها در سال 2020 به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود. قرار است مرحله مقدماتی لیگ ملت ها در گروه مردان از هفتم خرداد شروع گردد و تا دوم تیر به مدت 27 روز ادامه داشته باشد.

رقابت های سال جاری لیگ ملت های 2021 والیبال به دلیل شیوع کرونا به صورت متمرکز و بدون حضور تماشاگر برگزار می گردد.

فدراسیون دنیای قول داده که در طول رقابت تمامی پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کند. حتی برای تیم های حاضر شرط گذاشته شده که هر تیم می تواند تنها با خود 25 نفر را به ایتالیا ببرد.

قوانین سخت فدراسیون دنیای به گونه ای بوده که این فدراسیون یک توصیه نامه 22 صفحه ای برای جلوگیری از شیوع کرونا را منتشر نموده است.

از جمله قوانین می توان به زیر اشاره نمود:

در طی چند روز آینده 32 تیم برتر ملی دنیا (مردان و زنان) به ایتالیا خواهند آمد تا در شهر ریمینی ایتالیا مسابقات لیگ ملت های والیبال را پشت سر بگذارند. این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا تجربه بسیار جدیدی است چرا که این مسابقات در قرنطینه کامل برگزار می گردد. باید گفت که ایتالیا میزبان بیش از هزار بازیکن، کادر فنی، گروه تلویزیونی و... است.

قرار است این افراد در پنج هتل اختصاصی برای این مسابقات حضور داشته باشند.

چندین تغییر اساسی در پروتکل مسابقات والیبال وجود دارد که می توان گفت دست دادن بازیکنان، تبادل هدایا و تعویض زمین در انتها ست ها ممنوع شده تا تماس بین تیم ها به حداقل برسد. همچنین هیچ داور خطی برای مسابقات وجود نخواهد داشت و به جای آن از سیستم ویدیویی استفاده خواهد شد.

علاوه بر دو مکان مسابقه، تعدادی سالن ورزشی و زمین تمرین در ایتالیا وجود دار که طبق برنامه از پیش تصویب شده تیم های شرکت نماینده می توانند برای تمرین از آنها استفاده نمایند.

قرار است یک برنامه منظم تست کرونا نیز برای مسابقات اجرا گردد. همه شرکت نمایندگان باید قبل از عزیمت به این رویداد تست PCR منفی ارائه دهند. همچنین همه در بدو ورود و در طول اقامت و قبل از ترک حباب لیگ ملت ها، تست PCR را دوباره انجام خواهند داد.

در صورتی که یک شرکت نماینده علائم کرونا را نشان دهد، آزمایشات اضافی و همچنین پیگیری تماس دقیق و مراقبت های پزشکی خاص در خارج از حباب، در صورت لزوم انجام می گردد.

فدراسیون دنیای والیبال همچنین دستورالعمل های ایمنی و مقررات خاص مسابقات را برای محافظت از سلامتی همه شرکت نمایندگان طراحی نموده و آنان را به تیم های ملی داده است.

این رهنمودها در ماه های منتهی به این رویداد با مشورت مقامات بهداشت مرتب به روز می شوند.

منبع: ایسنا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57949

به "قوانین جدید لیگ ملت های والیبال به دلیل کرونا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین جدید لیگ ملت های والیبال به دلیل کرونا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید