قدیمی ترین دندان پر شده جهان!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قدیمی ترین دندان پر شده جهان

برای بسیاری از افراد حتی شنیدن اسم دندانپزشک هم ترسناک است وای به حال اینکه دندانی خراب شود و بخواهند آن را تعمیر نمایند! البته امروزه با پیشرفت در علم پزشکی و ابداع وسایل جدید دندانپزشکی و مواد سر نماینده، درد دندان در هنگام تعمیر آن به کمترین حد ممکن رسیده است و حتی در مواردی اصلا دردی وجود ندارد اما اگر در عصر گذشته زندگی می کردید چکار می کردید؟ آن موقع که نه خبری از ابزارهای دندانپزشکی بود و نه خبری از مواد سر نماینده و… جالب است بدانید که در کشور ایتالیا، یک جفت دندان کشف شده است که قدمت آن به 13000 سال پیش برمی شود، این دندان با قیر معدنی پر شده است! قدیمی ترین دندان پر شده جهان و جالب تر اینکه این دندان امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا محسوب می شود! در ادامه با خبرنگاران همراه باشید:

قدیمی ترین دندان پر شده جهان!

یک جفت دندان پر شده ای که در کشور ایتالیا کشف شده است، در سایت باستان شناسی ریپارو فردیان در نزدیکی لوکا در شمال این کشور پیدا شده اند. این دندان ها که مربوط به دندان های جلویی فرد هستند، هر کدام یک سوراخ بزرگ در جلوی خود دارند که این سوراخ تا کانال ساقه دندان هم ادامه پیدا نموده است. یکی از باستان شناسانی که این دندان را آنالیز نموده در خصوص این سوراخ ها می گوید که آنها اصلی طبیعی نیستند و اگر به یک دندان معمولی نگاه کنید، هیچ وقت آن ها را نمی بینید.

آن ها برای آنالیز های بیشتر این دندان را در زیر میکروسکوپ قرار دادند و در این آنالیز ها، خط های افقی ریزی را روی حفره ها پیدا نموده اند. طبق تحقیقاتی که محققان و دانشمندان انجام داده اند متوجه شده اند که اول این حفره ها به وجود آمده اند و بعد توسط ابزارهای خاصی بزرگ تر شده اند.

خط هایی که در این دندان ها و در نتیجه تحقیقات دیده شده است، شبیه خط هایی است که در دندان های قدیمی دیگری در حدود همان سال در ایتالیا کشف شده بود است. این دندان ها عالی ترین نمونه های پر شدن دندان در دوران پیش از تاریخ هستند که تحقیقات روی آن ها نشان می دهد که داخل این دندان ها با قیر معدنی و قسمت هایی از گیاهان و مو پر شده است!

هنور تعیین نیست که چرا دقیقا از مو برای این کار استفاده شده است شاید به یکی از باورهای آن ها بر می شود. یک نظریه دیگر هم وجود دارد که بقایای غذایی است که توسط آن ها خورده شده است که این نظریه رد شده است چرا که تعیین شده است که این مواد در موقع ایجاد حفره ها به آن اضافه شده است.

مورد جالبی که وجود دارد این است که انسان های ماقبل تاریخ می دانستند که چطور باید درد را کم نمایند، آن ها داخل دندان ها را با این مواد پر می کردند تا غذا و مواد غذایی وارد حفره ها نشود، درست کاری که پزشکان امروزی انجام می دهند.

باستان شناسان در خصوص این موضوع که چطور اولین بار علم دندانپزشکی در آن دوران به وجود آمده است می گویند ممکن است مردمی که از جای دیگری به اروپا می آمده اند، غذاهایی را همراه خودشان آورده باشند که باعث حفره در دندان می شده است، ایجاد شدن این حفره ها در دندان باعث شده تا دندان پزشکی به جود بیاید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17206

به "قدیمی ترین دندان پر شده جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین دندان پر شده جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید