فیلم تئاتر خرس آرکانسا اکران اینترنتی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خرس آرکانسا به کارگردانی مهدی مقیمی اسفندآبادی عنوان یکی از فیلم تئاتر های کانون است که ویژه مخاطبان کودک و نوجوان روی پایگاه مجازی کانون پرورش فکری قرار گرفته است.

فیلم تئاتر خرس آرکانسا اکران اینترنتی شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، طرح نمایش نما (اکران فیلم نمایش های کودک در فضای مجازی) که از مرداد 1399 آغاز شده و تا نیمه آبان سال جاری ادامه دارد، در هفته دوم اکران خود نمایش خرس آرکانسا را برای مخاطبان خردسال و کودک روی سامانه قرار داده است.

اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان با شیوع بیماری کرونا در جهان و محروم شدن بچه ها و نوجوانان از تماشای تئاتر و استفاده از فضا های فرهنگی، تصمیم گرفت که فیلم آثار و تولیدات سه دهه گذشته خود را در قالب طرح نمایش نما روی پایگاه اینترنتی کانون به نشانی th.kpf.ir در دسترس علاقه مندان قرار دهد.

خرس آرکانسا یکی از این فیلم تئاتر ها است که داستان آن در مورد آشنایی دختربچه ای به نام تیش با خرسی که در سیرک هنرنمایی می کند، است. تیش که آرزو دارد پدربزرگش برای همیشه در کنار او باشد از خرس می آموزد که تا وقتی کار هایی را که پدربزرگ به او یاد داده زنده نگاه دارد، پدربزرگ در کنار اوست و ....

این نمایش به کارگردانی مهدی مقیمی اسفندآبادی، اولین بار در آبان سال 1393 در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون روی صحنه رفت و با بیش از 100 اجرا با استقبال مخاطبان روبرو شد. سپس در سال 1398 برای دومین بار در سالن بوستان این مرکز پذیرای تماشاگران علاقه مند شد.

به گفته مقیمی، این نمایش نوشته اوراند هریس و ترجمه بهزاد نژادقنبر به سوال های زیاد بچه ها درباره مرگ و از دست دادن عزیزانشان پاسخ می دهد.

وی در این باره گفت: نمایش خرس آرکانسا نگرانی ها و اضطراب بچه ها درباره از دست دادن عزیزانشان را مورد توجه قرار می دهد و در فرایند داستان به بخشی از سوال های ذهنی بچه ها درباره این موضوع پاسخ می دهد. ما بار ها در پایان نمایش شاهد رضایت بسیاری از والدین از محتوای این نمایش بودیم.

این کارگردان، ایده اکران فیلم تئاتر های کانون به صورت آنلاین را در دوره بحران کرونا مفید دانست و اضافه نمود: این حرکت خوب در طرح نمایش نما منجر به ایجاد امید در اهالی تئاتر کودک می شود، زیرا تئاتر کودک با تماشاگر کودک زنده و پویاست. پس توجه به قشر کودک و نوجوان که به خاطر این بیماری از دیدن نمایش محروم شده اند، کار بسیار پسندیده ای است.

مهدی مقیمی اسفندآبادی دارای مدرک کارشناسی سینما است و از سال 79 فعالیت خود را در حوزه تئاتر کودک و نوجوان آغاز کرد و تا به امروز آثاری مانند کوکوی گردن دراز و تکه زمینی به اندازه پوست گاو را در مرکز تولید تئاتر و تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری اجرا کرده است.

اجرای نمایش های میدانی و محیطی و اجرای تئاتر در سالن های روباز کانون از فعالیت های این کارگردان تئاتر برای ایجاد شور و امید در میان بچه ها است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40030

به "فیلم تئاتر خرس آرکانسا اکران اینترنتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم تئاتر خرس آرکانسا اکران اینترنتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید