ظریف: آمریکا اگر خواهان مصاحبه است باید به تروریسم مالی علیه مردم ایران سرانجام دهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که ایالات متحده اگر خواهان مذاکره و مصاحبه است، باید به توافق هسته ای 2015 میلادی احترام بگزارد.

ظریف: آمریکا اگر خواهان مصاحبه است باید به تروریسم مالی علیه مردم ایران سرانجام دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی امروز پنجشنبه تأکید کرد: آمریکا باید به توافق هسته ای 2015 احترام بگذارد و تروریسم مالی علیه مردم ایران را انتها دهد، اگر خواهان مذاکره و تبادل نظر است.

ظریف در جمع خبرنگاران در کوالالامپور توضیح داد: ایالات متحده در حال جنگ مالی علیه مردم ایران است و ما نمی توانیم با آمریکا تعامل داشته باشیم آن هم تا زمانی که ایالات متحده تحمیل جنگ و تروریسم مالی علیه مردم ایران را متوقف نکند.

وی اضافه نمود: بنابراین اگر آنها خواهان مذاکره و تبادل نظر هستند، باید به توافق هسته ای احترام بگذارند. ایران خواهان نشست و دیدار با مقام های آمریکایی آن هم به خاطر برپایی صرف یک نشست نیست. ما خواهان دیدار و تبادل نظر هستیم به شرطی که نتیجه ای به همراه داشته باشد.

ترامپ اخیراً مدعی شده است که خواهان دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران است. روحانی نیز تأکید نموده است که تا زمانی که آمریکا تحریم ها را لغو نکند، تهران حاضر به تبادل نظر نخواهد بود.

+

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12465

به "ظریف: آمریکا اگر خواهان مصاحبه است باید به تروریسم مالی علیه مردم ایران سرانجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا اگر خواهان مصاحبه است باید به تروریسم مالی علیه مردم ایران سرانجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید