طرح جهش فراوری دانش بنیان آماده ارائه به صحن مجلس است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سید محسن دهنوی امروز بعد از ظهر در هجدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترینهای پارک فناوری پردیس که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری برگزار گشت با بیان اینکه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان کشور دوران تاسیس خود را گذارنده است، اعلام کرد: اکنون در مقطعی هستیم که با کوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان فعالیت می نمایند.

طرح جهش فراوری دانش بنیان آماده ارائه به صحن مجلس است

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین شرکتهای زیادی هستند که زیر مجموعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان همچون حوزه آی تی فعالیت می نمایند، خاطر نشان کرد: این زیست بوم در مقطعی است که می تواند نقش های جدیدی ایفا نماید.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه طرح جهش فراوری دانش بنیان در 33 بند در زمینه بیمه، مالیات، تامین اجتماعی، حضور دانش بنیان ها در مناقصات و ...تهیه و تدوین شده است، اضافه کرد: روز گذشته کلیات طرح جهش فراوری دانش بنیان در کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی مصوب شد و این طرح درحال نهایی شدن و آماده ارائه به صحن علنی مجلس است.

دهنوی عنوان کرد: در این طرح 105 مورد از مسائل و مسائل دانش بنیانها را شناسایی کردیم و موانعی که مانع جهش فراوری می شد را مورد آنالیز قرار دادیم؛ اگر این طرح در صحن علنی مجلس تایید و مصوب گردد زیرساخت مراحل قانونی زیست بوم اقتصاد دانش بنیان کشور فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پارک فناوری پردیس نماینده و پیشرونده سایر پارک های فناوری کشور است گفت: ما توقع داریم این پارک، موانع قانونی و زیر ساخت ها و پشتیبانی که پارک ها احتیاج دارند را پیگیری نمایند؛ ما نیز در مجلس شورای اسلامی آماده همکاری برای این منظور هستیم.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: اوضاع شهرک های صنعتی و صنعت کشور خوب نیست و متاسفانه با وجود فعالیت 45 هزار واحد فراوریی و صنعتی، 21 درصد آنها فعالیتی ندارند و راکد هستند؛ همچنین 25درصد آنها نیمه فعال هستند و 30درصد آن ها نیز زیر 50 درصد کار می نمایند.

دهنوی با بیان اینکه می بایست راه حلی برای استفاده از ظرفیت های تعطیلی و استفاده مجدد از ظرفیت های ارائه گردد، بیان نمود: در اصل جوانان زیست بوم دانش بنیان کشور می توانند راهکارهایی در این زمینه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه این اقدام احتیاج به زیرساختی ندارد اما احتیاج به پلتفرم دارد، بیان نمود: وزارت صنعت آمادگی دارد که زیرساخت شهرک های صنعتی را در اختیار زیست بوم دانش بنیان قرار دهد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40211

به "طرح جهش فراوری دانش بنیان آماده ارائه به صحن مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جهش فراوری دانش بنیان آماده ارائه به صحن مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید