ضرورت تغییر قانون انتخابات در راستای صداقت کاندیداها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه صداقت و پرهیز از دروغ گویی در انتخابات یک امر لازم است، گفت: باید قوانین انتخاباتی در راستای راستگویی و صداقت کاندیداهای انتخاباتی تغییر نموده و هم راستا با آن فرهنگ سازی نیز انجام گردد تا دیگر شاهد وعده های توخالی و غیر عملی به مردم نباشیم.

ضرورت تغییر قانون انتخابات در راستای صداقت کاندیداها

عبدالرضا هاشم زائی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی در راستای راستگویی کاندیداهای انتخاباتی اعلام کرد: در مورد انتخابات ریاست جمهوری از آنجا که تعداد کاندیداها محدودتر است ناظرین شورای نگهبان می توانند بر وعده های کاندیداها نظارت داشته باشند و از حیث صداقت آن را آنالیز نمایند و در صورت تخلف به وسیله تعریف مجازات با آنها برخورد نمایند و این امر می تواند به انتخاب افراد شایسته تر توسط مردم یاری کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه با بیان اینکه باید قوانین انتخاباتی در راستای راستگویی و صداقت کاندیداهای انتخاباتی تغییر نموده و هم راستا با آن فرهنگ سازی نیز انجام گردد تا دیگر شاهد وعده های توخالی و غیر عملی به مردم نباشیم، اظهار کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید به صداقت و عملی بودن وعده هایشان توجه داشته باشند. به عنوان مثال فردی که در انتخابات می گوید من پنج برابر یارانه خواهم داد باید روشن گردد که منبع تأمین این وعده از کجاست و اصلاً چگونه اجرایی کردن آن ممکن است؟

نماینده مردم تهران در مجلس توضیح داد: اما در مورد انتخابات مجلس باید کار فرهنگی به جای قانونگذاری انجام گردد. چراکه نظارت بر کاندیداهای انتخابات مجلس با توجه به گستردگی تعداد کاندیداها و تعریف جرم و مجازات برای متخلفین پیچیدگی های خاص خود را دارد.

هاشم زائی در ادامه اظهار کرد: با قانون جدید انتخابات مجلس نمی توانیم با توجه به گستردگی تعداد کاندیداها پرونده های قضائی باز کنیم. در اوایل انقلاب که در هر حوزه دو یا سه نفر کاندیدا بودند تعریف جرم و مجازات برای کاندیداهایی که صادق نبودند امکان پذیر بود اما امروز که بعضاً در یک حوزه 100 نفر نامزد می شوند این امکان وجود ندارد؛ بلکه باید بر روی فرهنگ مردم کار گردد که هم مردم سخنان دروغ را باور ننمایند و هم اینکه کاندیداها دروغگو نباشند.

سخنگوی شورای نگهبان چند روز گذشته، در توئیتی با عنوان محاکمه به دلیل دروغ گویی در تبلیغات انتخاباتی!، نداشتن قوانین مناسب در مورد فریب مردم در تبلیغات انتخاباتی را ضعف قانونی در قوانین انتخاباتی ایران دانست.

بوریس جانسون به دلیل دروغ گویی در تبلیغات انتخاباتی به دادگاه فراخوانده شده است. موضوعی که در قوانین انتخاباتی ایران به درستی در نظر گرفته نشده است و راه فریب مردم را بازگذاشته است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8383

به "ضرورت تغییر قانون انتخابات در راستای صداقت کاندیداها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تغییر قانون انتخابات در راستای صداقت کاندیداها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید