صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در چناران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران از صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان اطلاع داد.

صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در چناران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم مدیر میراث فرهنگی چناران امروز 14 بهمن با اعلام این خبر اضافه نمود: پیش از این 6 مجوز برای احداث اقامتگاه بوم گردی در روستاهای شهرستان ازجمله رادکان،فریزی،بقمچ و آبگاهی صادر شده است.

او اضافه نمود: هفتمین مجوز مربوط به بارویی واقع در روستای آبگاهی است و این روستا در 45 کیلومتری شهرستان چناران و در شمال دهستان رادکان است.

طاهریان مقدم اظهار کرد: این اقامتگاه در دوطبقه و 6 اتاق به با معماری سنتی و باسقف تیر پوش ساخته شده است و علاوه بر فضای بکر و خوش آب هوا ، این روستا در دامنه کوههای هزار مسجد قرار گرفته است.

او با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه گردشگری این روستا گفت: از محصولات این روستا می توان به محصولات باغی ،پخت غذاهای سنتی،سرکه محلی و همچنین استخر پرورش ماهی قزل الا نام برد.

او اضافه نمود: شهرستان چناران فاصله 50 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است که هرساله پذیرای بیش از 1.5 میلیون مسافر و گردشگر می باشد و وجود این اقامتگاهها یاری زیادی به اقتصاد و رشد توسعه گردشگری شهرستان خواهد نمود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران یاد آورشد: تاکنون بیش از 450 میلیون تومان تسهیلات و با اشتغال 15 نفر به متقاضیان جهت ایجاد اقامتگاه بوم گردی پرداخت شده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4279

به "صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در چناران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در چناران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید