شبه نظامیان 19 نفر را در شرق کنگو کشتند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، عناصر شورشی مسلح با حمله به دو روستا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو 19 تن را کشتند.

شبه نظامیان 19 نفر را در شرق کنگو کشتند

به نقل از خبرگزاری رویترز، عناصر شورشی با حمله به دو روستا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو 19 تن از جمله 10 سرباز را کشتند.

بر اساس این گزارش، این حملات به دنبال اعلام حکومت نظامی از سوی فلیکس تشیسکدی رییس جمهور کنگو در ایالت کیوو شمالی پس از ناآرامی ها در این منطقه انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید، آدینه شب اهالی منطقه کیوو شمالی در اعتراض به نا امنی در این منطقه تظاهرات اعتراضی برگزار نموده بودند.

گفته می گردد یک گروه شورشی اوگاندایی به نام نیروهای دموکراتیک متفقین که از دهه 90 در شرق کنگو فعالیت می نمایند، عامل خشونت ها در این منطقه هستند.

طبق آمار ردیاب امنیتی کیوو، این گروه که از سوی رییس جمهوری کنگو و آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می گردد از سال 2017 تا به امروز بیش از 1200 غیر نظامی را تنها در منطقه بنی در کشور کنگو کشته است.

بر اساس، آمار سازمان ملل متحد در حملات انتقام جویانه عناصر شورشی و مسلح علیه غیر نظامیان در کنگو در سال گذشته میلادی حدود 850 نفر کشته شدند.

حدود 122 گروه مسلح کوچک و عظیم در منطقه غنی از مواد معدنی شرق کنگو فعالیت دارند که بر جای مانده از جنگ های منطقه ای در دهه 1990 هستند.، ایرنا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56612

به "شبه نظامیان 19 نفر را در شرق کنگو کشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبه نظامیان 19 نفر را در شرق کنگو کشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید