سیب زمینی صادر نمی گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر جهاد کشاورزی گفت: نوسانات قیمت محصولات کشاورزی در بازار داخلی را می توان با وضع و تغییر عوارض صادرات محصول کنترل کرد، به جای اینکه به یکباره صادرات یک محصول ممنوع و چندی دیگر بدون هیچ محدودیتی از سر گرفته گردد.

سیب زمینی صادر نمی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئولیت قیمت گذاری محصولات کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: این روزها سیب زمینی صادر نمی گردد، اما پیگیر آن هستم که با فراوری و رساندن آن به بازار، قیمت آن تعدیل گردد.

وی درباره افزایش قیمت محصولات لبنی نیز، اظهار کرد: فراوری لبنیات افزایش پیدا نموده و قیمت آن را هم سازمان حمایت برآورد نموده است، شیر را دامداران با قیمت مصوب عرضه می نمایند، اما تا رسیدن به بازار باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا قیمت آن به صورت غیرمتعارف افزایش نیابد.

حجتی اضافه نمود: هزینه فراوری دامداران با توجه به شرایط مالی بالا رفته است، نباید انتظار داشت که دامدار محصولش را زیر قیمت تمام شده ارائه کند که به این ترتیب فراوری انجام نشدنی است.

وی اضافه نمود: هزینه های فراوری شیر 26 درصد وابسته به نهاده هایی است که از خارج کشور تأمین می گردد و 74 درصد هزینه ها از جمله تأمین علوفه در داخل کشور است که افزایش هزینه های داخلی از جمله قیمت یونجه و ذرت، هزینه های فراوری کشاورز را افزایش می دهد، ضمن اینکه این قیمت های تمام شده فعلی نیز به تأیید سازمان حمایت رسیده است و اگر مسئله ای هست باید با آن ها مطرح گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8958

به "سیب زمینی صادر نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیب زمینی صادر نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید