سواحل شرقی ژاپن به سامانه موشکی مجهز می شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ژاپن اعلام نمود که به دلیل تحرکات بیش از حد چین در دریای شرق و مقابله با تهدیدهای این کشور، این منطقه را با سامانه های جدید موشکی تجهیز می نماید.

سواحل شرقی ژاپن به سامانه موشکی مجهز می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایرنا، این خبر به دنبال آن مطرح می گردد که وزارت خارجه ژاپن تحرکات کشتی های چینی در اطراف جزایر مورد منازعه دیائویو در دریای شرقی را تهدید توصیف نموده و بارها در این خصوص اعتراض نموده است.

این وزارتخانه به چین در این زمینه هشدار داده و خواهان آن شده است که این کشور کشتی های خود را از منطقه دور کند.

ژاپن همچنین اعلام نموده که پرواز هواپیماهای چینی بر فراز منطقه مورد مناقشه در دریای شرقی افزایش چشمگیری داشته و یک منبع آگاه این کشور دیروز یکشنبه گفت که جت های جنگنده چینی با پرواز بر فراز جزایر سنکاکو که چین آن را دیائویو می نامد، حریم این کشور را نقض نموده اند.

همزمان توکیو تصمیم گرفته است مدل های جدیدی از موشک های زمین به دریا را در منطقه اوکیناوا آرایش دهد.

روزنامه یومیوری شیمبون در گزارشی آورده است که برد موشک های جدید ژاپن که نیروی بازدارندگی این کشور در برابر چین را افزایش می دهد به 300 کیلومتر می رسد.

ژاپن می گوید که کشتی های ماهیگیری و گشتی های چین در اطراف این جزایر شرایط تهدیدآمیزی برای توکیو ایجاد نموده اند.

قرار است برای ساخت و استقرار موشک های مذکور از سوخت جامد استفاده گردد که هم می توان با سرعت بالاتری آنها را پرتاب کرد و هم قابلیت نگهداری آن در طولانی مدت امکان پذیر خواهد بود.

وزارت دفاع ژاپن درباره این گزارش اظهار نظری ننموده اما روزنامه ژاپنی نوشته است که احتمالاً برد موشک ها افزایش خواهد یافت و از سال 2023 میلادی در اوکیناوا قابلیت استقرار خواهد داشت.

از ماه ژوئن امسال میلادی (خرداد - تیر) که یک کشتی چینی وارد آبهای اطراف این جزایر شد و ژاپن نیز به پکن هشدار داد، تا به امروز تنش ها میان دو کشور روندی فزاینده داشته است.

وزارت امور خارجه ژاپن پیشتر اعلام نموده بود که در ماه جاری و فقط در یک روز حدود 230 کشتی ماهیگیری چینی در اطراف جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی مشاهده شده اند.

ژاپن حتی برای مهار چین در دریای جنوبی نیز به تازگی بیان کرد که میخواهد با هدف گسترش توانمندیهای فیلیپین در کنترل آبهای سرزمینی اش، دو فروند کشتی ویژه گارد ساحلی به این کشور بدهد تا متحدان توکیو به طور مستقل توان مقابله با اقدامات و رویارویی های احتمالی چین در این گستره دریایی را داشته باشند.

دکتر برای تو

دکتر برای تو | مجله خبری و پزشکی دکتر برای تو

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22908

به "سواحل شرقی ژاپن به سامانه موشکی مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل شرقی ژاپن به سامانه موشکی مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید