سند مهارت آموزی شهرستان سمنان تدوین می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سید عباس دانایی بعدازظهر شنبه در جلسه کمیته حرفه آموزی سمنان به میزبانی فرمانداری این شهر بابیان اینکه بیشترین بیکاران جامعه را افراد دانشگاهی فاقد مهارت شامل می گردد، ابراز داشت: 28 هزار دانشجو احتیاجمند مهارت در این شهر تحصیل می نمایند که این احتیاج روز می طلبد تا با ارائه راهکارهایی قشر جوان را به سوی کسب مهارت سوق دهیم.

سند مهارت آموزی شهرستان سمنان تدوین می گردد

وی بابیان اینکه باید بر تقویت و ترویج فرهنگ مهارت آموزی به ویژه در قشر جوان بیش از پیش تاکید نمود، اضافه نمود: امروز دیگر نمی توان با شغل دولتی جوان ها را مشغول به کارکرد و باید با مهارت آموزی زمینه ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کرد.

فرماندار سمنان بابیان اینکه توجه به ایجاد اشتغال از طریق آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه لازم است، ابراز داشت: مهارت آموزی همواره مورد تاکید مقامات کشور از جمله رئیس جمهور نیز بوده است و باید با تمرکز بر مهارت آموزی بهره وری افراد را ارتقا و بین نظام آموزشی و بازار تناسب ایجاد کنیم.

دانایی ضمن بیان اینکه با تعامل دستگاه های اجرایی می توان آموزش های فنی و حرفه ای را در جامعه و سطح شهر نهادینه کنیم، توضیح داد: با توجه به دانشگاهی بودن سمنان و ضرورت اشتغال جوان ها برنامه ریزی گردد تا سند مهارت آموزی این شهر تا انتها سال تدوین و در اختیار نهادهای اجرایی استان قرار گیرد.

وی اضافه نمود: خوشبختانه طی سنوات اخیر توجه به مهارت آموزی در راس امور قرارگرفته و آموزش های مهارتی به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می گردد که توسعه این آموزش های مهارتی در نهایت توسعه زیرساخت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را فراهم می نماید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1091

به "سند مهارت آموزی شهرستان سمنان تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند مهارت آموزی شهرستان سمنان تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید