سفر به بهشت گمشده فارس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تنگ بستانک در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت واقع شده است و با طی مسافت تقریبی 150 کیلومتر از شیراز می توان به این مکان خوش آب و هوا که مقصد سفر خوبی در این فصل از سال است رسید. در 2 دهه گذشته این تنگه به وسیله گروه های کوهنوردی بیشتر شناخته شد و امروز بسیاری از مسافران از فارس و سایر نقاط کشور و حتی دنیا سفر به بهشت گمشده را تجربه می نمایند.

سفر به بهشت گمشده فارس

منطقه حفاظت شده

یک راهنمای طبیعت گردی با اشاره به موقعیت جغرافیایی بهشت گمشده می گوید: این محدوده حفاظت شده 15 هزار و 324 هکتار مساحت دارد و بهشت جهانگردان به تعداد می رود.

منصور ناصرزاده ادامه می دهد: با عبور از جاده مرودشت به سمت سد درودزن و کامفیروز می توان به تنگ بستانک که دارای پارکینگ برای گذاشتن خودرو هم هست، رسید و از آنجا به بعد جهت را به صورت پیاده در پیش گرفت.

وی اضافه می نماید: در این تنگه، آبشارهای کوتاه و زیبایی واقع شده است که یک طبیعت زیبا و خاص را برای علاقمندان به طبیعت گردی فراهم نموده است.

ناصرزاده با توصیف پوشش جانوری و گیاهی این تنگه اسم می نماید: بلوط، چنار، گردو، پسته ،آویش شیرازی، شیرین بیان و ... گونه گیاهی منطقه و کبک، خرگوش، کیش، پرندگان، سنجاب ایرانی و ... پوشش جانوری بهشت گمشده را تشکیل داده است.

روستای بی جاده

یک جهانگرد شیرازی که به منطقه ها بسیاری از فارس سفر نموده است با نام بردن از یک روستای زیبا در نزدیکی بهشت گمشده می گوید: در انتهای تنگه یک 2راهی دیده می گردد که یکی از آنها به روستای جیدرزار می رسد.

نسرین آریان می افزاید: جیدرزار در مجاورت کامفیروز واقع شده است و دارای بافت نیمه پلکانی است و آب و هوای ییلاقی و دلنشینی برای بومگردان و طبیعت گردان فراهم نموده است.

وی اضافه می نماید: بافت قدیمی روستا که از سنگ و گل ساخته شده همچنان محفوظ به جای مانده است و در اطراف روستا باغ سیب، گردو و ... هم به چشم می خورد.

آریان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به جیدرزار احتیاج به پیاده روی است، اظهار می نماید: این روستا از هیچ طرف به جاده منتهی نمی گردد و برای رسیدن به آن از بهشت گمشده باید 2 ساعت پیاده روی کرد.

ساکنان جیدرزار

این فعال جهانگردی با اشاره به گویش مردمان جیدرزار می گوید: ساکنان مهمان نواز این روستا به زبان لری صحبت می نمایند و پوشش عشایری دارند.

آریان ادامه می دهد: اگر تمایل به رفتن به بنای جهانی تخت جمشید، تنگ براق و نقش رستم داشته باشید می توانید از بهشت گمشده این جهتها را هم در پیش بگیرید و سفر پربازدیدتری داشته باشید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62023

به "سفر به بهشت گمشده فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به بهشت گمشده فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید