روش فریز کردن سیر تازه و سرخ شده با حفظ سلامتی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فریز کردن مواد غذایی اصول خاص خود را دارد؛ یعنی با نگهداری مواد غذایی در فریزر شما باید حواستان به نکات سلامتی آن نیز باشد. در این مطلب قصد داریم روش فریز کردن سیر تازه و سرخ شده را با تمام نکات مهم آن برایتان شرح دهیم؛ با ما همراه باشید.

روش فریز کردن سیر تازه و سرخ شده با حفظ سلامتی

فریز کردن سیر تازه

پوره سیر در فریزر: خیلی ها عقیده دارند که سیر منجمد شده اصلاً طعم سیر تازه را ندارد. اما بهترین راه جهت آماده کردن سیر برای نگهداری در فریزر این است که، حبه های سیر را پوست بگیرید و به همراه کمی آب آن ها را در مخلوط کن ریخته و به صورت یکدست خرد کنید. سپس پوره سیر را داخل قالب یخ ریخته و یا روی سطح یک ورقه سیلیکونی به صورت نازک پهن کنید و در فریزر بگذارید تا منجمد شود بعدازآن سیرهای منجمد شده را در ظرف درداری بگذارید و درون فریزر به مدت طولانی نگهداری کنید.

فریز کردن سیر باپوست: سیر ها باید کاملاً سالم و بدون کپک بوده و جوانه نزده باشد. همچنین توجه داشته باشید که از سیر هایی که بافت آن ها نرم شده برای فریز کردن استفاده نکنید. سیرها به صورت بوته ای و بدون جدا کردن پوست داخل ظرف دردار یا پلاستیک فریزری منجمد کنید.

فریز کردن پوره سیر در روغن: این روش را توضیح می دهیم، اما شما بدانید که روغن به هیچ عنوان نباید در فریزر قرار بگیرد چراکه برای سلاکتی مضر است؛ بهرحال برخی در این روش، سیر تازه را بعد از پوست کندن با دستگاه غذا ساز به صورت پوره درآورده و بعد سیرهای پوره شده را با روغن زیتون مخلوط می کنند و آن ها را در قالب یخ ریخته و در فریزر نگه می دارند. نکته مهم، قالب باید حتماً دارای درب باشد زیرا بوی سیر فضای فریزر را نامطبوع می کند.

ما پیشنهاد می کنیم همین کار را برای نگهداری در یخچال انجام دهید که بهترین کار است! یعنی پوره سیر را با روغن مخلوط کرده و در شیشه ای با درب بسته تا یکسال در یخچال نگهداری کنید.

زمان نگهداری سیر تازه در فریزر

سیر تازه را می توان 8 الی 12 ماه داخل فریزر نگهداری کرد. نگهداری بیشتر ارزش غذایی سیر را از بین می برد، پس پیشنهاد می کنیم در هنگام بسته بندی حتماً روی برچسب تاریخ بزنید.

فریز کردن سیر سرخ شده

اگر می خواهید سیر سرخ شده را در فریزر نگهداری کنید. بهترین کار این است که سیر داغ را به شکل ماهانه استفاده کنید. بعد از سرخ کردن سیر کمی از عطر و بوی خود را نگه می دارد. نگهداری سیر سرخ شده به مدت طولانی در فریزر موجب می شود که بخش مهمی از مواد مغذی و ویتامین های آن از بین فرایند. پس بهتر است سیر داغ را بعد از سرخ نمودن آن استفاده کنید یا بیش از یک ماه در فریزر نگه ندارید.

مدت زمان نگهداری سیر داغ در فریزر

می توانید سیر منجمد شده را در مدت زمان 3 تا 6 ماه در فریزر نگهداری کنید. اما بهترین روش این است که سیر سرخ شده را در مدت 6 هفته استفاده کنید. بعد از 6 هفته سیر داغ عطر و مزه خود را ممکن است از دست دهد و در نتیجه ارزش غذایی ندارد.

نگهداری سیر در بطری نوشابه

طراحی اولیه بطری های پلاستیکی به نحوی است که در صورت انجماد آب در آن ها، در اثر بروز تغییراتی در پلیمرهای این ظروف، مواد مضری وارد آن ها می شود. لذا باید از انجماد آب ها در این بطری ها خودداری کرد. این ظروف صرفاً برای نگهداری آب در درجه حرارت یخچال (0 تا 4 درجه سانتی گراد) طراحی شده اند؛ به عبارتی طراحی آن ها برای شرایط سرد و خنک است، نه انجماد.

پس از این کار بپرهیزید و بهترین روش نگهداری سیر را به کار بگیرید!

سخن آخر

در این مطلب تمام روش ها و باید و نبایدهای فریز کردن سیر تازه و خام و سرخ شده را به شما گفتیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. پیشنهاد می کنیم با فریز کردن اسفناج، فریز کردن لیمو ترش و فریز کردن بامیه نیز در انگیزه آشنا شوید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40096

به "روش فریز کردن سیر تازه و سرخ شده با حفظ سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش فریز کردن سیر تازه و سرخ شده با حفظ سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید