رئیس ارتش الجزایر بار دیگر خواهان اجرای مفاد قانون اساسی کشورش شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس ستاد ارتش الجزایر بار دیگر خواهان اجرای مفاد قانونی درباره خلأ در پست ریاست جمهوری و تاکید بر حاکمیت مردم شد.

رئیس ارتش الجزایر بار دیگر خواهان اجرای مفاد قانون اساسی کشورش شد

به گزارش خبرنگاران، این تاکید مجدد در بیانیه وزارت دفاع بعد از نشست فرماندهان ارتش آمده که خبرگزاری آناتولی ترکیه آن را منتشر کرد.

احمد قاید صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر اظهار کرد: موضع ارتش ملی ثابت است و آن همیشه در چارچوب مشروعیت قانون اساسی و منافع ملت الجزایر است که فرای همه چیز است ارتش همیشه حل بحران را در اجرای مفاد هفت، هشت و 102 قانون اساسی می بیند.

ماده 102 قانون اساسی به موارد استعفای رئیس جمهوری، مرگ او یا ناتوانی در انجام وظایفش می پردازد که در این صورت باید رئیس مجل الامه (اتاق دوم مجلس) به مدت 90 روز به جای او منصوب و در طول این مدت انتخابات جدید سازماندهی گردد.

اما دو ماده هفت و هشت بر اصل ملت منبع قدرت است و مجلس موسسان متعلق ملت است تاکید دارند.

رئیس ستاد ارتش الجزایر اضافه کرد: این درخواست در راستای ماموریت قانونی ارتش ملی مردمی به عنوان ضامن و حافظ استقلال ملی و بیدار در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و حمایت از مردم در برابر هرگونه خطری است.

وی اعلام کرد: ارتش تنها تضمین برای حفظ وضعیت سیاسی به منظور حمایت از کشورمان در برابر تحولاتی است که احتمالا عواقبی خواهند داشت.

صالح توضیح داد: اکثر الجزایری ها به وسیله تظاهرات مسالمت آمیز از پیشنهاد ارتش ملی مردمی حمایت کردند البته بعضی گروه ها با قصد و نیت سوء در صدد اجرای طرحی با هدف ضربه زدن به اعتبار ارتش و نابودی خواسته های مشروع ملت هستند.

وی تاکید نمود: بعضی پیشنهادات همسو با قانون اساسی نیست و در مخالفت با ارتش است که خطر قرمز محسوب می شوند و کاملا غیرقابل قبول هستند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6029

به "رئیس ارتش الجزایر بار دیگر خواهان اجرای مفاد قانون اساسی کشورش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ارتش الجزایر بار دیگر خواهان اجرای مفاد قانون اساسی کشورش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید