دهمین جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی در قزوین برگزار می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مهدی احمدی در مورد اهداف این جشنواره اظهارداشت: هدف ما در این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی وگسترش فعالیتهای فرهنگی- هنری- مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) وگرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره و همچنین شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار است.

دهمین جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی در قزوین برگزار می شود

وی در ادامه موضوعات جشنواره را اینگونه شرح داد: معارف رضوی، آداب زیارت، مناظرات حضرت، توسل به حضرت، تولد، زندگی و شهادت، زائر و مجاور، ایرانیان و امام رضا(ع)، مشتاقان حضرت در آن سوی مرزها، شفایافتگان، نزدیکان و اصحاب حضرت، کرامات رضوی، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی حضرت و سایر موضوعات مرتبط می توانیم در خدمت دوستداران باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بخش های جشنواره در دوقسمت نمایشنامه نویسی صحنه ای و نمایشنامه نویسی کودک، نوجوان و عروسکی است.

احمدی در ادامه به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره نمود و گفت: آثار ارسالی نباید حائز رتبه یا مقام برگزیده در جشنواره های پیشین بین المللی امام رضا(ع) باشند، دبیرخانه در قبال خسارت یا مفقود شدن آثار ارسالی از طریق پست مسئولیتی ندارد، هر نویسنده در بخش نمایشنامه می تواند با ارایه سه اثر در جشنواره شرکت نماید و کلیه آثار می بایست در نرم افزار word2007 با فونت Yagut14تایپ شده و به همراه یک حلقه لوح فشرده(سی دی) و سه نسخه پرینت به دبیرخانه ارسال گردد.

وی ادامه داد: آثار ارسالی باید دارای طلق و شیرازه یا سیمی بوده و نام اثر و نویسنده آن در صفحه نخست و سرانجامی قید شده باشد و صفحات آن شماره گذاری شده باشد، به آثار برگزیده ای که بیش از یک نویسنده داشته باشد تنها یک جایزه اهداء خواهد شد.

وی شرح داد:آثار اقتباسی الزاماً می بایست با ذکر منابع و خلاصه آن صورت گیرد و آثار ارسالی عودت داده نمی گردد.

این مسول در ادامه گفت: تکمیل فرم مشخصات نویسنده و ارسال آن به همراه یک قطعه عکس پرسنلی4*3 پشت نویسی شده الزامی است، دبیرخانه می تواند از آثار راه یافته با ذکر نام نویسنده در انتشارات مربوط به خود استفاده کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مورد تکمیل شرایط شرکت در جشنواره گفت: آثار برگزیده در کتابی به چاپ خواهد رسید و به کلیه شرکت کنندگان اهدا و در سطح کشور توزیع می گردد، تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده برعهده برگزار کننده است.

وی درادامه صحبت های خودبه این موضوع اشاره نمود و گفت: ارسال آثار به منزله قبول مقررات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مورد جوایز بخش های مسابقه گفت: در حوزه نمایشنامه نویسی صحنه ای به نمایشنامه اول ، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ20میلیون ریال جایزه نقدی، به نمایشنامه دوم، لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی، به نمایشنامه سوم، لوح تقدیر و مبلغ10میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

وی در مورد نمایشنامه نویسی کودک، نوجوان و عروسکی گفت: به نمایشنامه اول، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 12 میلیون ریال جایزه نقدی، به نمایشنامه دوم، لوح تقدیر و مبلغ10 میلیون ریال جایزه نقدی و به نمایشنامه سوم، لوح تقدیر و مبلغ 8 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

احمدی در ادامه به نکته مهمی اشاره نمود و گفت: اسکان و پذیرایی منتخبین در طول مدت برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره بر عهده دبیرخانه بوده و به برگزیدگان حاضر در مراسم اختتامیه، متناسب با موقعیت مکانی استان کمک هزینه سفر پرداخت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین در سرانجام گفت: شرکت کنندگان می توانند از منابع؛ امامان شیعه و جنبش های مکتبی نوشته محمدتقی مدرسی؛ جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا(ع) نوشته جلیل عرفان منش؛ امام رضا منادی توحید و امامت نوشته احمدترابی و همکاران؛ ولایتعهدی امام رضا(ع) نوشته سید محمد مرتضوی؛ مدایح رضوی نوشته یوسف ازعدی؛ تجلیلی از زندگی امام رضا(ع) نوشته علامه محمدجواد فضل الله؛ مهدی منتظر(از نگاه امام رضا(ع) نوشته محسن کتابچی؛ اخلاق رضوی(نگاهی بر اخلاق فردی و اجتماعی امام رضا(ع) نوشته محمدمهدی قائمی؛ شیوه دعا و نیایش در کلام امام علی بن موسی الرضا(ع) نوشته احمد آقایی؛ غدیر از بیان علی بن موسی الرضا(ع) نوشته احمد آقایی؛ معیارهای اقتصاد اسلامی در تعالیم رضوی نوشته محمدحکیمی؛ مدایح رضوی در شعر فارسی نوشته احمد احمدی بیرجندی؛ عشق هشتم (برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی در حوزه ادبیات) نوشته کمال السید؛ واژه نامه زیارت و حرم مطهر امام رضا(ع) نوشته عظیم سرودلیر؛ مهارتهای زندگی در سیره رضوی نوشته محمدرضا شرفی؛ به یادم باش(داستانکهای سنت و سیره امام رضا(ع) نوشته محمدرضا میری؛ در مورد تهیه آثار خود استفاده کنند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29879

به "دهمین جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی در قزوین برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی در قزوین برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید