دسترسی کوبایی ها به اینترنت باکیفیت و سریع

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، شرکت آلفابت که گوگل به عنوان یکی از زیرمجموعه های آن فعالیت می نماید، قراردادی را با شرکت مخابراتی ETECSA کشور کوبا به امضا رسانده تا دو طرف برای ارتقای ظرفیت ترافیک اینترنت در این کشور قاره آمریکا کوشش نمایند.

دسترسی کوبایی ها به اینترنت باکیفیت و سریع

دولت کوبا در سال های اخیر کوشش زیادی نموده تا زمینه دسترسی گسترده تر به وب را فراهم کند و به همین دلیل کافه های اینترنت، هات اسپات های دسترسی به وای - فای و اینترنت تلفن همراه را ارائه نموده است. اما مردم این کشور از هزینه بالای دسترسی به اینترنت، سرعت پایین و پوشش نامناسب خدمات در دسترس ناراضی هستند.

بر اساس تفاهم نامه ای که دو طرف به امضا رسانده اند، امکان دسترسی به اینترنت رایگان و با کیفیت در نقاط زیادی از کوبا فراهم می گردد. علاوه بر این، سرعت دسترسی به محتوای میزبانی شده بر روی سرورهای دو طرف نیز افزایش می یابد.

البته این تبادل ترافیکی به نفع گوگل نیز است و باعث می گردد کوبایی های زیادی به استفاده از خدمات این شرکت روی آورند و زمینه برای نفوذ گسترده تر گوگل در این کشور فراهم گردد.

قرار است مهندسان دو طرف برای اجرایی کردن این طرح با یکدیگر همکاری نمایند. کوبا و آمریکا قبل از این به وسیله یک کابل فیبرنوری نیز با یکدیگر مرتبط بوده اند. فاصله این دو کشور از یکدیگر کمتر از 145 کیلومتر است. بخش عمده دسترسی کوبایی ها به اینترنت به وسیله یک کابل فیبرنوری تأمین می گردد که از سال 2013 به وسیله ونزوئلا عملیاتی شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6040

به "دسترسی کوبایی ها به اینترنت باکیفیت و سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی کوبایی ها به اینترنت باکیفیت و سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید