دادگاهی در برزیل حکم به سوخت رسانی به کشتی های ایرانی داد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دادگاهی در برزیل روز پنجشنبه سوم مرداد حکم داد که شرکت نفتی پتروبراس باید به کشتی های ایرانی که در سواحل این کشور معطل هستند، سوخت بدهد.

دادگاهی در برزیل حکم به سوخت رسانی به کشتی های ایرانی داد

دو کشتی ایرانی به نام های باوند و ترمه بیش از دو ماه است که به دلیل امتناع شرکت ملی نفت برزیل، پتروبراس، از ارائه سوخت به آنها در بنادر برزیل متوقف مانده اند.

خبرگزاری رویترز روز 27 تیرماه گزارش داده بود این دو کشتی که توسط آمریکا تحریم شده اند، برای واردات ذرت به برزیل رفته اند، اما شرکت های برزیلی از جمله شرکت نفت این کشور از ترس تحریم های آمریکا حاضر به سوخت رسانی به آنها نیستند و احتمالاً ایران مجبور گردد خود برای آنها سوخت ارسال کند.

اکنون دادگاه برزیل می گوید شرکت الوا کوئیمیکا برزیل، صادرنماینده ذرت به ایران، در فهرست تحریم های آمریکا نیست و پتروبراس باید به کشتی های ایرانی حمل نماینده بار این شرکت سوخت تحویل دهد.

یک سخنگوی شرکت الوا کوئیمیکا اخیراً به آسوشیتدپرس گفته بود، این شرکت به دادگاه برزیل مراجعه نموده تا برای سوخت گیری کشتی های ایرانی حکم بگیرد.

این دو کشتی دو ماه پیش کود شیمیایی اوره به برزیل حمل نموده و وقت برگشتن قرار بود 116 هزار تن ذرت از این کشور به ایران حمل نمایند، اما با کمبود سوخت روبرو شدند.

حکم دادگاه برای سوخت رسانی، می تواند عواقب چشمگیری برای این شرکت برزیلی داشته باشد. این شرکت نه تنها در خود ایالات متحده آمریکا فراوری نفت وگاز دارد، بلکه پالایشگاهی به ظرفیت روزانه 110 هزار بشکه را نیز در ایالت تگزاس اداره می نماید.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل، 28 تیرماه، درست یک روز پس از انتشار گزارش هایی دربارهٔ متوقف ماندن کشتی های ایران در سواحل این کشور، خاطرنشان کرد که دولتش به شرکت های این کشور دربارهٔ گستره تحریم های آمریکا علیه ایران و پیامدهای نقض این تحریم ها هشدار داده است.

بر اساس آمارهای گمرک ایران، برزیل پارسال 489 میلیون دلار کالا به ایران صادر نموده، اما آمارهای رسمی برزیل نشان می دهد که صادرات این کشور به ایران در سال گذشته دو میلیارد دلار بوده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10404

به "دادگاهی در برزیل حکم به سوخت رسانی به کشتی های ایرانی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاهی در برزیل حکم به سوخت رسانی به کشتی های ایرانی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید