خرافه گفتار درمانی، تخم کبوتر معجزه نمی کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس انجمن علمی گفتار درمانی البرز گفت: مصرف تخم کبوتر هیچ تاثیری در درمان مسائل گفتاری ندارد.

خرافه گفتار درمانی، تخم کبوتر معجزه نمی کند

مامک جولایی، رئیس انجمن علمی گفتاردرمانی البرز در گفت و گو با خبرنگار از ،گفت: گفتار درمانی از جمله رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی و در زیرگروه توان بخشی است و به طیف وسیعی از اختلالات می پردازد.

رئیس انجمن علمی گفتاردرمانی البرز افزود: در واقع هدف از ایجاد رشته گفتار درمانی کمک کردن به بهبود افرادی بوده است که اختلالات گفتاری مثل اشکالات تلفظی، اختلالات صدا و لکنت؛ زبانی مانند اختلالات درکی و مسائل بلع دارند.

او با اشاره به بعضی توصیه های غیرعلمی در این حوزه مانند مصرف تخم کبوتر و یا سایر روش های سنتی دیگر برای افزایش قدرت کلامی بچه ها گفت: بعضی از این روش ها بسیار خطرناک است و ممکن است منجر به مسائلی برای کودک شود بنابراین حتما باید در درجه اول پس از روبرو شدن با مسائل گفتاری با گفتاردرمانگر صحبت کنند و اقدام دیگری انجام ندهند.

رئیس انجمن علمی گفتاردرمانی، البرز افزود: هیچ محدودیت سنی برای مراجعه به کلینیک های گفتاردرمانی وجود ندارد. ممکن است نوزاد تازه متولد شده یا حتی افراد سالمند از مراجعه کنندگان ما باشند.

ر. خ

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30789

به "خرافه گفتار درمانی، تخم کبوتر معجزه نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرافه گفتار درمانی، تخم کبوتر معجزه نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید