خبرنگاران کشاورزان فرانسوی به جلیقه زردها پیوستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - کشاورزان معترض فرانسوی با مسدود کردن بزرگراه ها و جاده های این کشور، به جمع مخالفان ضد سیاست های امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه موسوم به جلیقه زردها پیوستند.

خبرنگاران کشاورزان فرانسوی به جلیقه زردها پیوستند

به گزارش امروز (سه شنبه) پایگاه اینترنتی فرانس انفو، کشاورزان فرانسوی در اقدامی اعتراض آمیز و با استفاده از صدها تراکتور، اغلب بزرگراه ها و جاده های فرانسه را مسدود کردند.

این حرکت اعتراضی پیشتر در شبکه های اجتماعی فرانسه هماهنگ شده بود و به صورت همزمان در بسیاری از مناطق این کشور برگزار گردید.

این تظاهرات گسترده، در اعتراض به توافق های تجاری بین المللی از جمله توافقنامه ستا (ceta) با کانادا برگزار گردید.

طبق توافقننامه ستا 99 درصد عوارض گمرکی و دیگر موانع تجاری میان اتحادیه اروپا و کانادا برداشته خواهد شد و در نتیجه انتظار می رود که از این بابت سود کلانی به بازرگانان عمده برسد.

در واقع باید گفت که ستا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کانادا اجازه می دهد با حداقل ممیزی های قانونی به بازارهای یکدیگر دسترسی پیدا نمایند.

کشاورزان تظاهرات امروز را نخستین اخطار به دولت مکرون اعلام کردند و خواهان لغو این توافقنامه شدند.

اتحادیه های کشاورزان فرانسه معتقدند که دولت با این توافق ها منافع کشاورزان را نادیده گرفته است.

کشاورزان فرانسوی هشدار داده اند که اگر دولت مکرون خواسته های آنها را برآورده نکند، در روزهای آینده با استفاده از ماشین آلات کشاورزی و احشام خود، خیابان های منتهی به کاخ الیزه را مسدود خواهند کرد.

اعتراض کشاورزان فرانسوی در حالیست که تظاهرات جلیقه زردها علیه نظام سرمایه داری و سیاست های مالی دولت مکرون، روز شنبه هفته جاری برای چهل و هفتمین بار متوالی برگزار گردید و در بعضی شهرهای این کشور به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد.

علاوه بر این، در پاریس، برگزاری تجمع فعالان زیست محیطی در یک مرکز تجاری واکنش پلیس را به دنبال داشت.

این تجمع تا حوالی ساعت چهار بامداد به وقت محلی ادامه داشت.

ناآرامی های 11 ماه گذشته در فرانسه تا کنون 11 کشته برجای گذاشته و طبق آخرین آمارهای رسمی که کریستف کاستانر وزیر کشور فرانسه اعلام نموده، حدود 2500 نفر از تظاهرنمایندگان و 1717 نفر از بین نیروهای پلیس در جریان درگیری ها زخمی شده اند.کمتر از 6 هفته دیگر به سالگرد جنبش جلیقه زردها باقی مانده است.

9041

1071

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28791

به "خبرنگاران کشاورزان فرانسوی به جلیقه زردها پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشاورزان فرانسوی به جلیقه زردها پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید